vocht in knie voor de 3e keer in een maand?

Ik heb vanaf gisteren voor de 3e keer in een maand vocht in mijn knie gekregen (zonder rare bewegingen/vallen). Het doet niet verschrikkelijk erg pijn, maar, het is niet goed. Ik ga dinsdag naar de huisarts. Ik zou graag willen weten wat het is. Ik ben trouwens 14 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

In je knie, zit o.a. een slijmbeurs.
Dat is een zakje met vocht, dat je knie moet beschermen tegen stoten, op je knieën zitten, bij sport enz.
Dat zakje kan zich vullen en weer leeg laten lopen.
Door b.v. stoten van je knie, ontsteking of door overbelasting, kan het soms voorkomen, dat er wel vocht in loopt, maar niet meer voldoende er uit.
Dan blijf je een dikke knie houden.
Doet op zich zelf, vrijwel geen pijn, maar voelt vervelend aan.
Veel voorkomend bij mensen die veel op hun knieën werken en bij sporters.