Ik heb het super warm en zweet heel erg terwijl ik probeer te slapen. Hoe kan ik mezelf het best verkoelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet je laken in de diepvriezer steken zn 10 min dan 5 minuten uithalen zodat het niet te kou is dan kan je lekker slapen werkt altijd bijmij
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je op bed ligt,geen laken of dekbed over je heen wel binnen bereik.
Zet de ventilator gericht op je borst/buik,hierdoor koelen je organen af en krijg je het op een gegeven moment koeler totdat je je laken of dekbed over je heen doet omdat je het koud krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Arm of been buiten boord steken helpt heel goed.

Antwoorden (4)

Door geen dekbed over je heen te draperen, maar alleen een laken met eventueel een fleecedeken. Een dekbed is veel te warm, nu het overdag 28 graden geweest is en een deel van die warmte in huis blijft hangen.
Amadea
9 jaar geleden
Ik zou beginnen met elke dag proberen te douchen.
Daarnaast wil je zo min mogelijk haren hebben, op je hele lichaam. Haren houden zweet en bacteriën vast en dat wil je niet hebben.
Verder overdag luchtige kleding dragen tegen het zweten.
Je kunt ook een airco kopen als dat in het budget zit, anders kun je een ventilator kopen(maakt het niet koeler maar geeft wel frisse lucht, helpt tegen zweet).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je jouw voeten onderaan uit je dekens laat steken koel je heel snel af.
wat ook erg goed helpt is geen t-shirt aantrekken. (dan kan het wel gebeuren dat je dekbed gaat stinken door zweet)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou zeggen een wollen dekbed klasse 3.

Dekbedden met (schapen)wol hebben een zeer goede vocht- en temperatuurregulatie. Daarom is een wollen dekbed de beste keuze als je ‘s nachts veel transpireert.

Kies een klasse 3 dekbed voor in de lente, herfst en nazomer. Dit is het beste dekbed voor een goed verwarmde slaapkamer en voor slapers die het ’s nachts snel warm hebben. Deze warmteklasse zorgt het hele jaar door voor een comfortabele temperatuur.