Wat moet je doen om zo lang mogelijk te worden in de puberteit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Niet gaan roken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rusten op tijd , eten gezond en gevarieerd en sporten en geen getob !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je lengte is genetisch bepaald. Door ziekte kan je groei negatief beïnvloed worden.
Het groeihormoon wordt vooral tijdens de dlaap gemaakt en gek genoeg vooral in de tijd voor 12 uur 's nachts.
Alcohol en roken beïnvloeden je groei negastief. Vitamine D3 (zonlicht), zuurstof (buitenlucht) en beweging beïnvloeden positief.

Het beste antwoord

- Voldoende eten
- Genoeg slapen
- Voldoende bewegen
- Niet roken of drinken
- Zo min mogelijk stress
- Goede genen hebben van je ouders
- Geduld

Toegevoegd na 25 seconden:
- Grotendeels gezond eten
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ van mij.volledig. Vergeet ook voldoende slaap niet, want negen uur slapen haalt eigenlijk bijna geen puber (heb er nu flink spijt van).
Ritsuka
9 jaar geleden
Genoeg slapen is zeker belangrijk, daarom staat het ook als 2e punt.
Ik zie dat eigenlijk iedereen daar moeite mee heeft tegenwoordig (ik ben er ook wel schuldig aan eigenlijk..)
Ivana
9 jaar geleden
De geërfde lengte haal je altijd. Die bepaal je dus niet zelf.De een dus langer dan de ander. Maar om dat uitgegroeide skelet een stevig omhulsel te geven moet je alle hiervoor geschreven zaken uitvoeren (gezond eten, goed slapen, sporten enz.)
Ritsuka
9 jaar geleden
om zo lang mogelijk te worden moet je goede genen hebben als basis. En of je die lengte ook echt haalt ligt aan de rest van de dingen die ik noemde.
Ivana
9 jaar geleden
Ritsuka, als je kleiner blijft wil dat niet zeggen dat je slechte genen hebt.
Ritsuka
9 jaar geleden
je genen bepalen ongeveer wat je maximum lengte word, en hoe jij eet en slaapt en dergelijke bepalen of je die lengte ook haalt. Mijn verwoording was niet goed, ik bedoelde niet dat iemand slechte genen had.

Andere antwoorden (2)

Gezond leven.
En verder hopen dat je de goede genen hebt geërfd. Als heel de familie onder de gemiddelde lengte zit heb je weinig kans er boven te komen
anneliez
9 jaar geleden
Voldoende en gezond eten is eigenlijk het enige wat je kan doen. Wie te weinig en/of (heel) ongezond eet, groeit mogelijk wat minder.
Antoni