Wat zijn de klachten van zwaarlijvigheid?

voor school

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor school denk ik toch dat het de bedoeling is als je het zelf bedenkt. Dus kijk eens om je heen en zie wat voor moeilijkheden een zwaarlijvig persoon tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanradertje voor dit schoolproject in dezen : Supersize Me / don't eat this book van Morgan Spurlock (in het Nederlans soms nog te vinden als Vet, vetter, vetst)
Een hoop interessante info over de wereldwijd zo geliefde American Lifestyle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym: Ach.. 'de jeugd van tegenwoordig' he? ;)

Het beste antwoord

Hart- en vaatziektes
Diabetes
Gewrichtsklachten
Huid- en haarproblemen
Psychische klachten (door eenzijdig voedsel)
Leverproblemen
Nierproblemen
Kortademigheid
enz. enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vaak gaat zwaarlijvigheid gepaard met moeilijk ademen en knie-klachten.
En ongetwijfeld meer..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op ""overgewicht"" googlet op internet vind je van alles

-overbelasting bewegingsapparaat
-sneller kans maken op suikerziekte en zo nog een heleboel dingen die je kunt opzoeken.

Vooral als het voor school is, kan je het beter zelf opzoeken. Dat onthoudt ook beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een verslag... dus ik hoef het eigenlijk niet te onthouden.. majah ik zal wel zoeken op `overgewicht`
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die verslagen laten ze je maken, zodat je er iets van opsteekt! Dus iets leert, wat je misschien nog tepas kan komen. Niet om als rijtjes uit je hoofd te leren, maar om er wijzer van te worden!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelf zoekt, heb je er bronvermelding bij, wat je juist voor een verslag zou moeten hebben.
Een forum of www.goeievraag.nl is geen goede bronvermelding, omdat iedereen er kan posten.
Twee keer betalen voor het vliegtuig.
Niemand kan naast je zitten in de bus.
Stevige fiets nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er van af hoeveel overgewicht iemand heeft.
Dat hangt er van af hoe de lichamelijke conditie verder is.
Dat hangt er van af hoeveel iemand aan sport doet.
Dat hangt er van af hoe gezond iemand verder leeft.
Dat hangt er van af hoe iemands geestelijke gezondheid er aan toe is.

Ik ken genoeg dikke mensen die daar helemaal geen last van hebben. Die hebben een drukke baan, gaan op sportieve vakanties. En die genieten gewoon van het leven.
Ook zelf heb ik geen klachten. Mijn te hoge bloeddruk is er al vanaf toen ik nog slank was.

Maar goed, ik geef je wat meer om te lezen, hier zijn 5 suggesties, maar er is nog veel meer.