Hoe word je stem hoger?

Ik ben een meisje en heb een heel lage stem.
En krijg heel veel commentaren sommige zeggen zelf dat het lijkt alsof ik al jaren rook.
Hoe zorg ik ervoor dat ik een hogere stem krijg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat wordt ook altijd tegen mij gezegd; hè rook je niet, hoe kom je dan aan die stem? Dat vond ik eerder niet leuk. Ja ik praat laag, en ja dat is misschien niet gewoonlijk voor een meisje maar wat maakt dat nu uit..? Ik had best een hogere stem gewild maar ik ben gewoon mezelf en het kan me tegenwoordig niet zo veel meer schelen. Misschien dat het lukt om een hogere stem te krijgen maar anders; just keep being yourself :)
Utrecht
9 jaar geleden
Bedenk dat een lagere/zware stem juist erg sexy gevonden wordt. Ook zakelijk gezien worden vrouwen met lagere stemmen meer serieus genomen. Leuk voorbeeld komt voor in de film The Iron Lady over Magret Thatcher. Die heeft juist stemtrainingen gedaan om van haar hoge schelle stem af te komen.
Ik zou zeggen: ben gelukkig en maak gebruik van je natuurlijke lage stem!

Antwoorden (2)

wellicht eens naar een stem/zang pedagoog gaan.kun je misschien je stem anders leren gebruiken.
9 jaar geleden
Lachgas helpt om je stem hoger te maken.