Dat denk ik niet, vitrage en gordijnen moeten tegenwoordig aan hoge eisen voldoen ivm de brandveiligheid (brandvertragend). Vaak neem je standaard de vitrage en gordijnen van je voorganger over, wil je dit niet moet je zelf nieuwe betalen en krijg je staalboeken waaruit je kan kiezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou dit ergens in de inlichtingenmap of folder of wat dan ook moeten staan. Ik denk dat het de kortste klap is wanneer je even belt of een mailtje stuurt.
Ivana
9 jaar geleden
Dan moet je ook even bij het tehuis vragen of er een speciale leverancier is, die op de hoogte is van de eisen die worden gesteld (brandveiligheid). Vaak heeft een tehuis een leverancier die alle maten al op schrift heeft, zodat het snel kan worden afgehandeld.
Je kunt ze natuurlijk ook zelf maken, dat scheelt heel wat geld.

Andere antwoorden (2)

Ja, dat is wel gebruikelijk. Vaak worden de vitrages overgenomen van de vorige bewoner, als ze er nog hangen. Datzelfde geldt in veel gevallen voor overgordijnen en vloerbedekking.
Of er vitrages worden opgehangen is vaak afhankelijk van de verdieping waarop men komt te wonen en de mogelijke inkijk, maar veel ouderen zijn verknocht aan de ouderwetse vitrage en voelen zich dan meer thuis.
Ivana
9 jaar geleden
Jazeker. Iedereen heeft zo zijn eigen smaak. En je gaat toch niet achter andermans vitrage zitten.
Reddie