Kun je van jaloeze gevoelens afkomen, Of blijft dat heel je leven?

Ik ben de laatste tijd heel snel jaloers,
gaat vooral om dingetjes zoals anderen die relaties beginnen, gaan trouwen, een kind krijgen.
Ik wil daar graag vanaf. Want ik haat het van mezelf.
Ik wil gewoon blij kunnen zijn voor anderen maar dan komt dat jaloeze gevoel weer.
Misschien heeft het te maken dat mijn relatie van 6 jaar stuk gelopen is of misschien zit dat gevoel wel in mezelf, maar hoe dan ook ik wil ervan af

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb dit ook een tijdje gehad toen net 3 goede vriendschappen om verschillende redenen stukliepen, en bij mij is het vanzelf over gegaan. Bij mij heeft het geholpen dat ik ging opschrijven wat ik allemaal had wat andere mensen niet hadden. Wat ook kan helpen is eerst je blijheid naar de ander laten merken en als het moment geschikt is dan iets over jezelf ofzo te vertellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zijn dat je de pijn over het verlies niet hebt willen voelen. Als dat zo is dan moet je nog verwerken in plaats van jezelf telkens te vergelijken met anderen. Wat ook telt is dat je meer van jezelf kunt houden, denk ik. Daarmee verdwijnt jalouzie meer en meer.