Kan je daglenzen een paar uur bewaren?

Normaliter zou ik vanavond mijn lenzen rond een uur of 8 uitdoen (ik heb ze rond 8 uur vanmorgen ingedaan). Maar vanavond heb ik een werkklus tot 12 uur. Normaal draag ik maandlenzen, deze zou ik dan nu (het is nu rond een uur of 11 in de ochtend) uitdoen en begin van de avond weer indoen. Dan raken mijn ogen niet zo vermoeid en zijn de lenzen/ogen niet zo droog. Maar kan dit ook met daglenzen? Of gebeurt er dan iets raars mee? Scheuren ze dan niet aangezien ze zo dun zijn (heb er al een kapot gemaakt). Ik wil ze dus een paar uur laten weken in mijn normale vloeistof... kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan prima. Mits je wel zodanig voorzichtig met de lenzen omgaat dat ze niet stuk gaan. En was eerst je handen voor je ze uit en in doet. Er is bij daglenzen een iets groter risico op het ontstaan van een oogontsteking.

Gevaar voor je ogen is er alleen wanneer je de lenzen langer draagt dan is toegestaan.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat ik dit allang gedaan had, maar (nogmaals) bedankt voor de reactie! Uiteindelijk is er wel eentje stuk gegaan bij het uitdoen, ze waren blijkbaar toch heel erg dun. Maar het was goed om te weten dat het in ieder geval geen kwaad kon.