Hoe werkt de verbranding in je lichaam precies?

Bijvoorbeeld een man van 31 heeft volgens voedingscentrum 2500 kcal nodig per dag.

Maar hoe en wanneer heeft je lichaam dit nodig?

Is dat evenredig verdeeld over de gehele dag? Dus 100 kcal per uur
Of is het meer zoiets als gedurende 8 uur slaap verbruikt je lichaam de helft en dus overdag meer?

Gelieve met goede bronnen en geen meningen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergelijk het maar met een auto, rijdt die hard verbruikt die veel en rijdt die zacht verbrand die weinig.
Ritsuka
9 jaar geleden
het zijn gemiddeldes, ik ben een vrouw en eet gemiddeld 2500-2800 kcal op een dag, omdat ik erg actief ben.
En hoeveel je nodig hebt verschilt per moment, als ik weet dat ik in de avond ga sporten, dan eet ik met het avondeten wat meer dan dat ik rustig op de bank ga zitten 's avonds.
tinus1969
9 jaar geleden
Die verdeling over de dag is redelijk constant. Een groot deel van de energie is nodig voor allerlei basisprocessen en het op temperatuur houden van je lichaam.

Antwoorden (1)

Calorieën eten en verbranden

Om in leven te blijven hebben mensen calorieën nodig. Niet alleen om te sporten en te bewegen, ook om ons hart te laten kloppen. Zelfs iemand die de hele dag stil in bed ligt verbrandt nog altijd zo'n duizend Calorieën per dag. Hoe meer we bewegen, hoe meer calorieën we verbranden (vergelijk het met een auto die meer benzine nodig heeft om harder te rijden). Die calorieën komen uit onze voeding. Ieder voedingsmiddel levert energie.

Toegevoegd na 2 minuten:
De 2500 Kcal verbranding is dus gemiddeld bij een man van 31. Iemand die in de bouw werkt en veel beweegt, heeft dus meer nodig dan iemand die in een kantoor achter zijn PC stilzit. Echter is dit weer ''gemiddeld genomen.'' Daarnaast kan iemand ook een zuinigere bouw hebben dan een ander persoon.

Zelf eet ik smorgens 1 boterham en in de middag 2. S'avonds een goed bord warm eten. Ik heb niks nodig en zit precies goed voor mijn gewicht. 1,84m 74 kg 24j