Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wattestaafje te diep in me oor, nu een raar gevol. is me trommelvlies gescheurd?

ik ben met een wattestaafje te diep in me oor gegaan en heb nu een raar gevoel! is het gescheurd? ik ben er erg bang voor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Wordt er ook pijn gevoeld?
In dat geval is het trommelvlies wellicht beschadigd. Om de pijn te drukken zijn aspirines en een warm washandje geschikt. Ik raad aan om zo spoedig mogelijk naar de huisarts te gaan, die zal je oor inspecteren en eventueel de diepgedrukte oorsmeer verwijderen. Kleine beschadigingen zullen dikwijls vanzelf genezen, echter is het af te raden om tijdens de herstelperiode te gaan zwemmen of vliegen.

Enkel een raar gevoel?
Als het proces na het douchen heeft plaatsgevonden, dan is het misschien diepgedrukt water. Een paar keer schudden met het hoofd moet het in dat geval verhelpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een gescheurd trommelvlies is vaak heel pijnlijk. Je geeft aan dat het raar voelt.
Ik denk dat je wat oorsmeer dieper hebt weggestopt, wat nu weer opnieuw een weg naar buiten moet vinden.

Voor een volgende keer: je oren reinigen zichzelf, je hoeft alleen de buitenkant schoon te maken. Het klinkt misschien vies, maar oorsmeer moet je dus gewoon laten zitten totdat het buiten komt, het heeft een functie. Ik hoorde laatst niet voor niets een arts zeggen: Stop nooit iets in je oor wat kleiner is als je elleboog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het moment dat een trommelvlies scheurt doet dat pijn.
Van het gescheurde trommelvlies hoeft u daarna niets te merken.
U kunt tijdelijk wat minder horen. Soms heeft u last van oorsuizen of duizeligheid.
Meestal geneest een trommelvlies vanzelf binnen 3 tot 6 maanden.
Voorkom dat er te veel water in het oor komt: zwem met het hoofd boven water.
Voorkom extra druk op het trommelvlies: vermijd persen, zwaar tillen en hard snuiten.
Bij een grote scheur in het trommelvlies of een scheurtje dat niet vanzelf geneest, stuurt de huisarts u naar de kno-arts.

http://thuisarts.nl/gescheurd-trommelvlies/ik-heb-gescheurd-trommelvlies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het moment dat een trommelvlies scheurt doet dat pijn.
Van het gescheurde trommelvlies hoeft u daarna niets te merken.
U kunt tijdelijk wat minder horen. Soms heeft u last van oorsuizen of duizeligheid.
Meestal geneest een trommelvlies vanzelf binnen 3 tot 6 maanden.
Voorkom dat er te veel water in het oor komt: zwem met het hoofd boven water.
Voorkom extra druk op het trommelvlies: vermijd persen, zwaar tillen en hard snuiten.
Bij een grote scheur in het trommelvlies of een scheurtje dat niet vanzelf geneest, stuurt de huisarts u naar de kno-arts.

http://thuisarts.nl/gescheurd-trommelvlies/ik-heb-gescheurd-trommelvlies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing