wat zegt het over iemand die alleen maar scharrelt en zich nooit een iemand bindt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

dat ie snel verveeld is en weer verder fladdert, geen waarde hecht aan een anders maar zijn eigen behoeften of vrijheid toch nét wat belangrijker vindt.

of er is sprake van bindingsangst. bij scharrelen kan je dan denken aan scharrelaar zoals de uitloop kip, maar meestal zijn het toch wel de haantjes die dit gedrag vertonen. (het is ook veel werk als je overal de voorste wil zijn natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het iemand is die een loopje neemt met de gevoelens van mensen.
Egoïstisch ingesteld persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jongen uit mijn klas doet het zodat die iemand heeft en er (denkt) bij te horen hij heeft onder tussen al bijna de hele klas gevraagd dan zegt iemand nee en 1 of 2 dagen is ie weer op iemand anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan hoe oud die is.
Als je 14-16 jaar bent hoef je je nog niet te binden en mag je nog best genieten van je vrijheid.
Als ie 25 is: Misschien wil hij of zij zich nog niet binden, of is de ware nog niet voorbijgekomen.

Maar hoe oud je ook bent: wees er eerlijk over en doe geen loze beloftes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel niets. Eigenlijk enkel dat iemand alleen maar scharrelt en zich nooit bindt.

Er zijn zoveel verschillende redenen te bedenken waarom iemand dit doet. Wil je weten wat dit over 1 speciaal iemand zegt? Dan zul je moeten uitzoeken wat zijn/haar reden is.

- Het kan zijn het te druk te hebben in de rest van het leven en zo geen tijd te hebben voor een vaste relatie
- Bindingsangst
- Niemand wil bij die persoon blijven... (het kan namelijk ook van de andere kant komen)
- Niet de juiste tegen komen
- Niet monogaam zijn ingesteld
- Wereldreiziger zijn (als je zelden meer dan een maand op de zelfde plaats bent heb je eigenlijk alleen scharrels)

Oftewel, er zijn een heleboel verschillende redenen. Dus generaliseren gaat je niet helpen deze persoon te begrijpen.