waar kan ik een MRI onder narcose ondergaan?

Wegens extreme angst lukt een MRI met kalmeringsmiddelen of Dormicum niet. Ik ben nu dus op zoek naar een ziekenhuis waar ik een MRI onder narcose (propofol) kan ondergaan.
Ik heb heel veel pijn en leef nu met morfinepleisters. Wellicht is er nog iets anders mogelijk maar daar is dus een MRI voor nodig.

Toegevoegd na 2 dagen:
LizzyMuis

Naast chronische zenuwpijn vanuit mijn nek in mijn gezicht, nek, schouder, arm en hand heb ik helaas ook een bipolaire stoornis, gegeneraliseerde angststoornis, paniekstoornisen een persoonlijkheidstoornis. Die combi is niet handig dus! Ik plak fentanyl 100 tegen de pijn aangevuld met oxynorm. Verder slik ik Seroquel, lithium, xanax en gebruik regelmatig temazepam.
In het verleden ben ik zowel bij mri’s als een een maagonderzoek en verschillende pijn behandelingen ondanks roesjes en xanax in paniek geraakt. Ik doe er op dat moment alles aan om weg te komen. Schoppen, slaan enz….en schaam me later dood :-(
Vandaar dat ik echt op zoek ben naar een MRI onder narcose.
Ik weet dat het met kinderen wel gebeurd maar met 41 jaar kom ik daar niet voor in aanmerking.
En onder het mom van je weet maar nooit probeer ik ook via deze weg of iemand mij kan helpen! Dus fijn dat jullie willen meedenken, bedankt

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik had meerdere lijntjes open staan en heb net gehoord dat een MRI met narcose in het Erasmus UMC, het AMC, het Radboud en het UMC Utrecht mogelijk is. Nu binnen zien te komen maar met hulp van mijn arts gaat dat vast lukken! Bedankt meedenkers!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar ben je precies bang voor? De meeste mensen die een MRI eng vinden, vinden vooral de gesloten tunnel naar. Er zijn wel open MRI',s waarschijnlijk meer dan dat er mogelijkheden zijn voor narcose tijdens een MRI. Alleen al het feit dát het een vrij nauwe tunnel is, maakt het goed controleren van een patiënt onder narcose (die beademd moet worden!) volgens mij erg lastig. Als er al verdoving gebruikt zou worden, denk ik dat men eerder kiest voor een roesje met dormicum dan voor echte narcosemiddelen. Maar om terug te komen op mijn vraag: zou een open MRI voor jou een optie zijn? Of - als het gevraagde onderzoek zich daarvoor leent - een CT in plaats van een MRI? Mensen met bijvoorbeeld een pacemaker mogen ook geen MRI, maar meestal is dat redelijk op te lossen door te kiezen voor andere onderzoeken. Dat kan van alles zijn, afhankelijk natuurlijk van de precieze klacht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pardon, ik lees nu pas dat Dormicum ook geen optie is. Is dat geprobeerd? Zo ja: was de dosering dan wel hoog genoeg? Of gebruik je in het dagelijks leven al (veel) benzo's, zodat je een behoorlijke tolerantie hebt?
Rieneke1
9 jaar geleden
Kan je ziektekostenverzekeraar je daar niet meer over vertellen?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Is dit niet wat voor je?
http://www.diasana.nl/Basis.aspx?Tid=2&Sid=6&Hmi=3&Smi=6 Zij hebben een open MRI, dus je ligt niet opgesloten in een koker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moet ook een mri scan ondergaan,maar heb veel metalen in gebid,o.a. Amalgaan,implantaten , ik was dus bang dat die te heet kunnen worden,nu willen ze dat onder volledige narcose doen,maar dat lost dit probleem toch niet op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebitsimplantaten zijn sowieso geen probleem voor de MRI. Tenzij ze beelden willen hebben van je tong of andere dingen in je mond, dan kan het wat verstoring geven op het beeld. Maar daar helpt narcose ook niet voor, dus dat snap ik niet helemaal.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb voor een maand terug een MRI gehad voor een oor probleem.
Ik heb een spalk in mijn mond van mijn beugel, dit leverde ook geen probleem op. Ik voelde er ook niets van. Ik heb wel een veertje in mijn haar, die zit met een ijzertje vast aan een plukje haar. Deze moest wel verwijderd worden anders kon deze door het magnetische veld uit mijn haar getrokken worden...wat erg veel pijn zou doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord lies12
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast chronische zenuwpijn vanuit mijn nek in mijn gezicht, nek, schouder, arm en hand heb ik helaas ook een bipolaire stoornis, gegeneraliseerde angststoornis, paniekstoornisen een persoonlijkheidstoornis. Die combi is niet handig dus! Ik plak fentanyl 100 tegen de pijn aangevuld met oxynorm. Verder slik ik Seroquel, lithium, xanax en gebruik regelmatig temazepam.
In het verleden ben ik zowel bij mri's als een een maagonderzoek en verschillende pijn behandelingen ondanks roesjes en xanax in paniek geraakt. Ik doe er op dat moment alles aan om weg te komen. Schoppen, slaan enz....en schaam me later dood :-(
Vandaar dat ik echt op zoek ben naar een MRI onder narcose.
Ik weet dat het met kinderen wel gebeurd maar met 41 jaar kom ik daar niet voor in aanmerking.
En onder het mom van je weet maar nooit probeer ik ook via deze weg of iemand mij kan helpen! Dus fijn dat jullie willen meedenken, bedankt
Bij zowel eerdere mri's
paulus811
9 jaar geleden
Een narcose krijg je voor een mri niet, want je moet kunnen aangeven als je de mri niet volhoudt. Bij Mediferia in Amersfoort heb ik een nekscan gehad en dat was erg prettig en veel sneller dan een buisscanner.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben zwaar rugpatiënt en ZWAAR! Ik lig helemaal shocking klem in dat ding, vreselijk. Maar ik heb er iets op gevonden, wat voor mij mijn claustrofobische afwijking (sorry) in ieder geval zó draaglijk maakt, dat ik de sessie uit kan liggen.
Probeer, als het enigszins mogelijk is,jouw armen naast je hoofd te leggen, zodat jouw handen buiten de buis steken.Ten eerste creëer je ruimte voor jouw lichaam en ten tweede, heb je het gevoel dat je jezelf er à la minute uit kan trekken.
Hopelijk heb je hier iets aan. Ik weet wat voor hel het is, haha.
paulus811
9 jaar geleden
Lizzymuis, het klinkt misschien idioot maar nadat je je vraag had aangevuld dacht ik dat wellicht hypnose je zou kunnen helpen. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar misschien kun je eens kijken in die richting of dat je probleem kan oplossen. Sorry als ik iets geks schrijf, maar ik zie soms dat mensen dingen onder hypnose doen die je je niet voor kunt stellen. Je hebt best veel problemen als ik het zo lees, maar als je geen MRI laat of kunt laten doen heb je er nog een probleem bij. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties. Inmiddels heb ik de MRI onder narcose gehad in het AMC.
paulus811
8 jaar geleden
Ik hoop voor je op een positieve uitslag!

Antwoorden (1)

Hier kan je mogelijks eens proberen:Binnenkort komt u voor een MRI-onderzoek onder narcose naar het epilepsiecentrum van
Kempenhaeghe, locatie Heeze.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt vor de reactie maar helaas kan ik niet bij Kempenhaeghe terecht.
Zij doen MRI's van de hersenen en ik moet een MRI van de nek ondergaan.
Ik heb daarover contact met ze gehad en dat kan helaas niet met hun apparatuur.