Wat steekt mij?

Wij zijn op vakantie in duitsland en worden letterlijk lekgestoken. We lopen vaak met de hond een ronde om een grote vijver en daar zitten veel muggen. Vandaag had ik een lange spijkerbroek aan en een vestje. Bij thuiskomst had ik op mijn bovenbeen een grote jeukende plek ( ziet eruit als muggenbult ) , maar doet meer zeer dan jeuk. En de dikke plek werd relatief snel weer dun. Mijn vriend heeft er ook last van. Zitten we thuis op de bank, opeens 3 kleine bultjes op mn schouder.. Net als eerder. Dan weer 1 op mn been en 1 op mn arm.. Ik voel niks, hoor niks..
Hond heeft geen vlooien, dus dat is het ook niet..
Waar kunnen wij last van hebben?
Het gebeurd binnen en buiten. Grote bulten die snel wegtrekken..
Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De hond heeft geen vlooien maar het huisje dan? (er vanuit gaande dat jullie in een huisje zitten)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, we zitten bij mn schoonmoeder. Heeft geen dieren..

Antwoorden (2)

Er zijn vele soorten stekende-bijtende vliegende insecten. Als je in een dierrijke omgeving verblijft zal het een horzel of mug zijn. Horzels steken met een pijnlijke prik op dat moment. Muggen zijn geniepiger. Dat voel je vaak pas als ze gestoken hebben vanwege de jeuk. Kijk eens wat er op de muren zit. Een steek mug zit altijd stil en loopt niet over muur of plafond. Zit met de kop omhoog. Sterkte. Beter ivv naar zoutwater gebieden op vakantie. ( tuurlijk zijn daar ook muggen, maar minder)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kunnen, helaas, toch vlooienbeten zijn.
Vlooienbeten zijn over het algemeen kleiner dan muggenbeten, maar jeuken meestal dubbel zo erg.
De beet van een vlo voel je niet. De jeuk wel en de bulten zijn ook heel duidelijk.
Er hoeven geen vlooien in huis te zijn of op de hond. Je kunt ze heel gemakkelijk buiten opdoen. Een vlo is razendsnel: je ziet ze niet en in minder dan een seconde kun je gebeten zijn.
Voor de zekerheid kun je je broekspijpen inspuiten met een anti vlo middel of anti muggen middel voordat je gaat wandelen in een natuurgebied.
Ook al heeft een hond geen vlooien, hij kan ze wel meenemen naar huis. Behandel daarom het huis met een anti vlo spray. Wanneer de hond wel behandeld is en de vlo niet kieskeurig is bijt hij gewoon een mens.
Wees voorzichtig: vlooien kunnen wormenbesmettingen overbrengen.
Verdere mogelijkheden zijn luizen en wantsen.
Hieronder kun je eens vergelijken:
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/4168/8_veelvoorkomende_insectenbeten.html
Misschien staat jullie beet erbij?