Wat was de hoofdoorzaak van de dood van de reizigers met de MH17?

Er gaan diverse verhalen de ronde zoals dat ze meteen na de aanslag bedwelmd zouden geweest zijn maar is dit zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Die kunnen we pas weten als het officiële rapport is uitgebracht en voor zoverre dat openbaar wordt gemaakt.
(Van de vliegtuigen die bij "9/11" zijn verongelukt is achteraf maar heel weinig duidelijk geworden en er zijn ook heel veel tegenstrijdige (getuigen)verklaringen over verschenen.)
Bij HM17 weten we niet precies wanneer en hoe het vliegtuig echt vernield is .. is alleen de cockpit afgebroken en is de rest "gewoon" neergestort of is het toestel al in de lucht verder uiteengevallen ..
Op grote hoogte is het heel koud en er is weinig luchtdruk, dus passagiers kunnen dan bevriezen, bewusteloos raken of stikken. Ook kunnen er passagiers uit gevallen zijn.
Als het vliegtuig met hoge snelheid tegen de grond gestort is, dan is die klap natuurlijk fataal.
Bij de crash van de Panam-jumbo in Lockerbie (bomaanslag door bom in een koffer) bleek later (uitzending National Geograpic) dat er nog enkele mensen levend op de grond gevallen moeten zijn doordat ze gevonden werden terwijl ze zich hadden vastgegrepen in gras of planten op de grond. Dus moeten ze nog enkele seconden geleefd hebben. Allemaal heel triest ... maar officieel weten we nog niet de hoofdoorzaak van de HM17. Wel lijkt het niet zo te zijn dat het toestel al in de lucht geëxplodeerd is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door de verspreiding van brokstukken en lichamen is aannemelijk dat het vliegtuig op hoogte uiteen is gevallen.
De panam-jumbo is in grote delen naar beneden gekomen. Of er ooit zekerheid zal komen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet HM17, maar MH17. Alleen even melden :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel!

Andere antwoorden (3)

De G-kracht die ontstaan is tijdens de crash. Deze zou meer dan 14g geweest zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan een hoop oorzaken bedenken, maar dit is wel een van de minst waarschijnlijke.
De doodsoorzaak is een vliegtuigcrash.
De mensen die uit het vliegtuig vielen door de explosie zijn doodgevallen.
Overigens zijn de slachtoffers hun bewustzijn snel verloren.
Pijn zal van korte duur zijn geweest, maar ze hebben de val niet bewust meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
uiteindelijk de val, de klap op de grond. Maar mensen waren al snel het bewustzijn kwijt, dus zal niemand dit lang/bewust hebben meegemaakt.