Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het, dat je fit naar bed kunt gaan, in slaap valt, en in de ochtend soms duf weer wakker wordt?

Eigenlijk zou je na het ontwaken nog fitter moeten zijn, toch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Slaapapneu.
Stress.
In de verkeerde fase van je slaap wakker worden.
Allergie of overgevoeligheid.
Een ziekte onder de leden. Er zijn een heleboel mogelijke oorzaken. Gebeurt dit bij jou regelmatig, of zo heel af en toe eens een keertje?
Ritsuka
11 jaar geleden
Geen ochtendmens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fit naar bed en duf opstaan is de dagelijkse praktijk voor elk avondmens

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Veel mensen hebben er last van dat ze vermoeider wakker worden dan dat ze naar bed gingen. In het onderstaande artikel (zie bron) staan een aantal veelvoorkomende oorzaken en mogelijke oplossingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een normale reactie. Je lichaam moet zich wennen aan het ontwaken na het urenlange slaap. Het gaat wel meestal over na een paar uurtjes. Door een goede douche, een lekkere ontbijt en een kopje koffie of dergelijks drinken helpen vaak goed. Het verschilt per mens natuurlijk, bij een echte ochtendmens gaat het ontwaken makkelijker dan bij een avondmens en daarbij gaat de ochtendmens vaker sneller moe en duf in de avond dan de avondmens natuurlijk.

In dit geval ben jij een avondmens.

Als het na een paar uurtjes niet over gaat, dan moet er vast wel meer aan de hand zijn. Bij de zeer langdurige dufheid kan het een chronische vermoeidheid of een depressie betekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dat betreft ben ik geen avondmens en ook geen ochtendmens. Wel heb ik de neiging om mijn bedgang uit te stellen, omdat ik b.v. nog wat op de tv wil zien of achter de computer zit.
Overmatig drankgebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing