Kan er bij een diagnose 'Fibromyalgie' pijnbestrijding in het ziekenhuis gegeven worden?

En dan bedoel ik dus pijnbestrijding op een pijnpoli.
Ik heb Fibromyalgie, maak nu een hele zware periode door qua pijn. Slik sinds vrijdag Tramadol, ik merk dat ik er nu al aan 'gewend' ben en dat twee capsules al niet meer voldoende is. Andere medicatie is er niet volgens mijn huisarts. Kan ik een afspraak maken bij een pijnpoli of moet je daar een chronische ernstige aandoening voor hebben waarbij er geen uitzicht meer is naar herstel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Geachte,

Ik heb net uw vraag gelezen op GV

Ik wens dan ook te reageren als volgt :

Bij mijn vrouw werd onlangs ook Fybromyalgie Syndroom (FMS), vastgesteld bij een diagnose heeft zij alle kenmerken hiervan (Tenderpoints 18/18), daarbij treedt ook regelmatig een neveneffect op van "rusteloze benen"
meestal s'avonds en ook s'nachts, overdag komt dit bijna niet voor !

Zij neemt hiervoor een geneesmiddel : "Miraprexine,
wat men ook geeft aan Parkinsonpatiênten.
En dit schijnt haar te helpen ! Zij neemt dit geneesmiddel nu een klein jaar, in combinatie met Cymbalta !

De klachten zijn nu minder, maar regelmatig gaat mijn vrouw ook voor een infiltratie (op basis van cortesone) voor haar schouder en arm. Het herstel is zeer langzaam, maar als je op enig begrip kunt rekenen van je omgeving dan ben je al een heel eind ver !

Indien je wenst mag je altijd een reaktie geven op dit bericht.

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan zeker naar een pijn poli, vandaag nog je huisarts bellen voor een evt verwijzing.