is het normaal dat mijn onderste ribben uitsteken en pijndoen als ik op me buik lig?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik ben niet graatmager maar vroeger zag je mijn ribben wel super hard maar nu door veel te eten en buikspier oefeningen steken ze er nog maar 1 à 2 centimeter uit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien ligt het aan je matras. Als je tenminste bedoeld dat het zeer doet als je in bed ligt.
Probeer bij een beddenafdeling van een warenhuis eens uit of je bij andere matrassen minder klachten hebt.
Per definitie is het niet zo goed om op je buik te liggen of te slapen. Niet zozeer vanwege je ribben, maar voor je rug is het niet bevorderlijk.
Als het bij fitnessoefeningen in de sportschool is kun je proberen een dikke badstof handdoek voor je ribben te leggen.