wat moet je doen tegen een ontstoken oor?

ik heb 13-8 mijn oorbellen laten schieten
ik heb te horen gekregen dat ik elke dag 3 keer moet spoelen en veel draaien
dus dat heb ik ook gedaan

maar het rechter oor begint te jeuken en word heel erg dik.
ik krab best vaak omdat het zooo erg jeukt..
wat kan ik er het beste tegen doen...?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik kan er ook nog maar weinig aan doen en ben ook niet allergisch want anders zou mijn linkeroor ook ontstoken zijn!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
De oorknopjes bij de start zijn van chirurgisch staal, daar kan je niet allergisch voor zijn, dus dat is de oorzaak beslist niet.
Zie verder antwoord van Tjidske.

Antwoorden (2)

3x daags schoonmaken met Sterilon (alcohol) te koop bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad, en deze druppelen op moment dat je de oorbel draait, dan komt de Sterilon er als het ware tussen en desinfecteert ook het gaatje (wat nu nog een wondje is) van binnen.
Niet draaien aan een oorbel, dat is achterhaald. Door het draaien draai je iedere keer het korstje op het oor stuk, waardoor het wondje geen kans krijgt te genezen. Je oorbel kan wel vast komen aan het korstje, maar dat gaat vanzelf los als het korstje eraf valt. Schoonhouden is prima, maar 3 keer per dag is teveel. 1 tot maximaal 2 maal daags is voldoende, zeker als je het reinigt met Sterilon. Sterilon is vrij agressief voor je nieuwe gaatjes, beter is het om te spoelen met een zoutoplossing (water koken, schepje zout erbij en af laten koelen totdat het lekker warm is). Dit kun je aanbrengen met een wattenstaafje of pipet. Het teveel reinigen in combinatie met het draaien heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat je oorbel is gaan irriteren.
Kom zo min mogelijk met je handen aan je oor of oorbel en als je dat wel doet, zorg dan dat je handen schoon gewassen zijn. Ook een geschoten oorbel kun je het best behandelen als een piercing.