Mijn vader heeft kanker en is opgegeven nu drinkt hij een drankje Komboecha dit schijnt kanker redelijk tegen te houden wie heeft er ervaring

En waar zou ik die zwam kunnen kopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat verschrikkelijk en schandalig, dat mensen over het hoofd van wanhopige zieke mensen proberen geld te verdienen met dergelijke kwakzalverij.

Alle medische claims over het drankje zijn onbewezen, en het verhaal dat het kanker zou tegenhouden past natuurlijk geweldig in het geheel, maar lijkt ook weer nergens op. Bovendien is het vanwege de zeer gevaarlijke bijwerkingen niet voor niets in elk geval in Belgie al -terecht- verboden - waar ze meestal niet met dat soort dingen voorop lopen.

Maar als de bijwerkingen geen kwaad meer kunnen en je gelooft er echt in, weerhoudt niets je er van het te proberen natuurlijk.Persoonlijk zou ik echter voor een minder schadelijk en minder omstreden placebo kiezen.

En nogmaals : geloof er maar niks van ; als het ook maar IETS met kanker zou doen, in positieve zin, zat het wel in het ziekenfonds. Het is echter niet alleen gewoon maar werkeloze kwakzalf, het is zelfs regelrecht vergif. Bezint eer ge begint, dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziehier het gevaar van kwakzalverij. Het is niet altijd baat het niet schaadt het niet. Was dat maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plus zegt niet genoeg, héél goed dat je dit vertelt, Marleen. Dit is echt schandalige handel, één van de meer schadelijke vormen van kwakzalverij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verbaasde me er temeer over dat er ZO veel sites gewijd zijn aan deze bagger, terwijl het verhipte moeilijk is een beetje wetenschappelijk onderbouwde informatie te vinden. Ha, ik vind net nog een linkje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld gaan nog steeds over lijken. +1 Je kunt hier niet genoeg voor waarschuwen.
Cryofiel
14 jaar geleden
+1 ook van mij. Met als toevoeging dat Kombucha niet altijd gevaarlijk is. Het is slechts heel riskant. Kombucha is een zwam die op thee groeit. Je moet suiker in de thee doen om de zwam te voeden. Eigenlijk krijg je dan heel gewoon beschimmelde thee. Niet meer en niet minder. Die beschimmelde thee drink je op, inclusief de afvalproducten van de schimmel. Wat is het probleem: zolang *alleen* de kombucha in de thee zit, kan het niet veel kwaad. Je drinkt dan een zurige thee. Niet schadelijk, maar ook niet goed. Gewoon: zurige thee. Het probleem ontstaat doordat jij die thee met de schimmel verder kweekt. Je weet dan nooit of jouw schimmelkweekje misschien wordt verontreinigd met andere schimmels. Zeg maar alsof je gewoon een fles suikerthee een week laat staan, dat gaat ook beschimmelen. Dus na een tijdje weet je niet meer *welke* schimmels er allemaal in jouw schimmelthee zitten. Alleen kombucha? Dan is er weinig aan de hand. Nog wat andere schimmels? Dan weet je maar nooit welke gifstoffen je aan het drinken bent.
Cryofiel
14 jaar geleden
Na wat zoeken vond ik wat pure pro-Kombucha-informatie: http://pilliewillie.nl/ Klik bovenaan op "Forum". Daarna vind je in de derde forumcategorie maar liefst vier forums die uitermate pro-Kombucha zijn. Kent iemand die Willie Witsel, die achter die site zit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'..slechts heel riskant'. :lol:
Sinds wanneer is dat niet gevaarlijk ? ;-)

Andere antwoorden (2)

Kijk hier eens, hier kom je wel verder mee. Over de werking ervan zal ik mij niet verder uitwijden..

http://komboechazwam.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan, en heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat heb je wel nodig als je die levensgevaarlijke rotzooi echt gaat drinken.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen, de meningen over de werking van de drank verschillen. vandaar ook mijn 2e zin in mijn antwoord. Ik geef de link omdat er naar de drank gevraagd wordt. Meer kan ik niet doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat je voor sommige dingen niet genoeg kan en mag waarschuwen. Zeker niet als er aan een dergelijk wanproduct al zoveel koldersites gewijd zijn. Eén dode tegenover honderd genezen patienten moet kunnen, da's collateral dammage, maar alleen maar doden zonder één enkele genezing, is mij persoonlijk e moeite wel waard om minimaal te waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, ik kan alleen maar zeggen dat je gelijk hebt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ook geen verwijt naar jou toe hoor (dus van mij ook geen min), maar dat mensen naar iets vragen, wil niet altijd zeggen dat je ze het beste helpt met het meest voor de hand liggende antwoord.
Als iemand me vraagt of je kunt afvallen met laxeermiddelen of een lintworm, voel ik me ook niet geroepen om ja te zeggen....
Cryofiel
14 jaar geleden
@Marleen, heb je referenties voor de stelling "alleen maar doden"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, en dat was ook niet zozeer een stelling alswel een algemene opmerking over gevaarlijke kwakzalverij. Je hoort namelijk nogal eens het verweer dat aan normale medicijnen wel eens mensen overlijden. Daar staan dan altijd een hoop genezingen tegenover. Die claim kan de kwakzalverij niet hardmaken.
Ik heb over deze thee niks over doden gelezen, alleen over allerlei bijwerkingen war je overigens ook niet vrolijk van wordt.
Cryofiel
14 jaar geleden
In dat geval: heb je referenties naar beschrijvingen van die blijwerkingen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blijwerkingen? volgens Marleen zijn ze niet zo vrolijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De links die ik gegeven heb, maar ook wat korte stukjes hier en daar op fora en zo. Die heb ik niet allemaal bewaard, uiteraard.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ah, oké. Ik dacht dat je misschien nog wat wetenschappelijke onderzoeken onder je oksel had. Goed, dan ga ik jouw links eens wat uitgebreider doorlezen dan daarnet. Nog bedankt voor de info!
zie hieronder. Je kan hem laten bestellen