Ik maak een opstel voor nederlands over overgewicht, maar ik weet niet hoe ik het middenstuk moet beginnen. Wat kan ik doen?

Mijn stelling : om overgewicht tegen te gaan moet men een gezonde levensstijl creëren in plaats van levensbedreigende middelen te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Okay, dus als het goed is heb je al een inleiding (waarin je je stelling aankondigt).
Het gehele middenstuk bevat punten die de stelling onderbouwen; je kunt dus ingaan op bijv.
- wat een gezonde levensstijl inhoudt
- met welke levensbedreigende producten we te maken hebben
- de mate waarin dit probleem bestaat
Etc.

In het slot herhaal je de stelling en vat je je punten samen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zorg dat je je aan feiten houd en dit kan hard maken. In de link een stuk over hoe je een optel maakt.
In het middenstuk van je opstel kom je met argumenten (betoog) of feiten (beschouwing) of het eigenlijke verhaal
(verhalend opstel).
Zorg dat je dus eerst alle feiten en argumenten op een rij hebt, dan kan je er makkelijker een verhaal van maken.