Waarom Gaat afvallen op een gegeven moment zo langzaam?

De eerste maand ben ik aardig wat afgevallen maar nu merk ik dat het afvallen steeds lastiger word, hoe
Komt dat? Ik eet gezond drink veel water en ik sport voldoende

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zit je op een zgn. "Plateau", het gewicht dat je eerder lange tijd hebt gehad. Volhouden. Dan ben je binnenkort dat punt voorbij en zal je gewicht verder dalen. Wat soms helpt om her plateau te doorbreken is 1 dag normaal alles eten (niet snoepen).
Ervaringsdeskundige....;-))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is met deze beperkte informatie natuurlijk niet in te schatten of wat jij gezond eten vindt, en voldoende sporten vindt, dat ook daadwerkelijk is.

Zo snel mogelijk afvallen is ook niet de beste tactiek. De leefstijlwijziging met gezond eten en goed bewegen is veel belangrijker. Bouw dat in zodat je het ook kan volhouden.

Misschien is het ook wel zo dat je zo goed bezig bent met sporten dat je ook aardig wat spiermassa aanmaakt. Dan wordt je lichaam wel strakker en je krijgt betere conditie, maar spiermassa weegt meer dan vet ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het afvallen was je lichaam "gewend" aan een bepaalde energie-inname en heeft het de verbranding hiervan er deels op aangepast.
Toen je wilde gaan afvallen heb je hoogstwaarschijnlijk, door het gezonde eten, ook minder energie tot je genomen, en door het sporten wordt er meer verbrand dan voorheen. Resultaat: je valt snel af. Na verloop van tijd "went" je lichaam aan deze verhouding tussen energie-inname en -verbranding en zal het afvallen minder snel gaan.