Het lijkt mij net als zonlicht, niet slecht voor je ogen. Het scan-lampje is en L.E.D. lampje en geen laserstraal. Wil wel ten ZEERSTE afraden om er langdurig in te kijken en zo mogelijk te ontwijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lijkt me niet, anders zouden ze dat toch niet in de winkel neerzetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, deze apparaten zijn kema gekeurd voor ze mogen worden gebruikt, dus je loopt geen risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is gewoon licht, waarschijnlijk met een beperkt frequentiebereik, maar zeker niet erg hoge energie. Het is ook geen laserstraal. Kijk maar hoe het licht verspreid als je op jouw hand schijnt. Ik heb zo ding op mijn bureau, en ik kijk er soms gewoon in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je er recht in blijft kijken is dat niet gezond.je merkt dan al dat t licht te scherp is en op je netvlies blijft staan.