Hoelang duurt het voordat een muggenbult gaat jeuken?

Ik word regelmatig gestoken door muggen. Je merkt een muggenbult pas op als je al gestoken bent. Daarom vraag ik me af hoelang het duurt voordat de muggenbult gaat jeuken nadat je gestoken bent.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.3K

Het beste antwoord

Dat verschilt per persoon. De jeuk wordt veroorzaakt doordat de mug een ant-stollingsmiddel inspuit. Logisch, want die mug gaat natuurlijk dood als het bloed dat zij drinkt (het zijn altijd de dames) in haar maag en darmen gaat stollen.
Het hangt van je afweersysteem af hoe snel je reageert en hoe hevig. (Er zijn mensen die een steek nauwelijks merken maar ook mensen die zich een ongeluk krabben. Dat krabben is trouwens altijd onverstandig.)

Toegevoegd na 5 dagen:
Zie ook pag. 35 van de Volkskrant van vandaag (9 augustus).