De moeder van vriendin heeft kanker. Hoe steun ik haar?

Ik wil mijn vriendin in alle mogelijke opzichten steunen nu ze weet dat haar moeder dood gaat. Wat kan ik allemaal doen om er voor haar te zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (9)

Door haar het verhaal te laten vertellen en alleen maar te luisteren... Keer op keer zo vaak zij wil... Dat is in mijn optiek de beste steun die jij kunt geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon. Door er voor haar te zijn. Door haar steun en toeverlaat te zijn. Dan ben je echte vrienden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helpen is steeds aftasten waar de ander behoefte aan heeft. Vragen wat je kunt doen.

Wees wel voorzichtig met té graag willen helpen. Sommige mensen hebben ruimte nodig om hun verdriet te verwerken, anderen willen juist genegenheid en dicht bij iemand zijn. Jij kent haar het beste en net zoals zij geen ervaring heeft met de situatie geldt dat voor jou ook. Praat erover met haar, over haar gevoelens maar ook over de jouwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
luister
en wees er voor haar.
omgaan met ziekte en of dood
zijn meestal eenzame processen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad het beste om er gewoon voor haar te zijn, hoe moeilijk het ook is. Luister naar je vriendin wanneer ze wil en er behoefte aan heeft. Op dit soort momenten zijn vrienden erg belangrijk. Laat zien dat je een echte vriendin bent en steun haar. Hoe ze maar wil en hoe vaak ze maar wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem de tijd voor haar, als ze wil praten.
Knuffel haar, en toon haar jouw liefde en warmte.
Ga dicht om haar heen staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer men is in nood en in pijn

dan weet men wie zijn echte vrienden zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
realiseer je dat jij niets kunt doen om haar gevoelens te veranderen.

dan hoef je niets te doen, je hoeft er alleen maar te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal voor iedereen anders zijn ik ben hellaas ook in een soort vergelijkbare situatie mijn vader heeft kanker en is niet te genezen ik praat er niet veel over omdat ik dit te moeilijk vind terwijl mijn zussen er juist veel met iedereen over praten ik denk dat je moet proberen te peilen hoe jou vriendin in elkaar zit veel succes ermee