Wat betekent het dat een konijn knarsetand in het hok?

Mijn konijn knarsetanden toen ik naast zijn hok ging zitten. Eerst zat hij boven in het hok waar hij normaal nooit zit. Nu zit hij beneden en ligt languit en op zijn gemak. Ik heb hem nog niet zien eten zelfs zijn snoepje niet. Hij heeft wel gedronken. Toen ik hem op schoot nam begon hij heel zacht wat je bijna niet hoorde te piepen. Wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Knarsetanden: Dit kan twee dingen betekenen. Of je konijn heeft erg veel pijn, of het is erg gelukkig. Je kunt het dan vergelijken met het spinnen van een kat.

Zachtjes knarsetanden is meestal een teken van ontspanning/gelukkig zijn.

Maar als je konijn zich anders gedraagt, knarsetand en ook zachtjes piept bij het oppakken, dan vermoed ik dat hij pijn heeft.
Ik zou een afspraak bij de dierenarts maken.

Toegevoegd na 54 seconden:
Jij kent zelf je konijn het beste, als hij ook niet wil eten en geen snoepje wil wat hij normaal wel eet, dan is er iets niet goed denk ik.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik heb zelf een konijn en het heeft het nog nooit gedaan. Het zou wel kunnen dat z'n tanden te lang groeien (maar dat denk ik niet) zou dit toch zo zijn, laat het dan aan een berkentak knagen.

Of : bang, pijn, koud