Is het gebruik van een afslankpil, thee een verstandig idee naast een gezond eetpatroon en sporten?

Ik weet dat het sowieso niet goed is, maar kan het echt kwaad als je naast een gezond eetpatroon, veel water en sport een extra hulpmiddeltje gebruikt. Ik denk hierbij aan bional ideaalgewicht en afslankthee van Kneipp. Ik verwacht geen wonderen maar een extra zetje waardoor ik bewuster ben. Heb al een hoop geprobeerd en ik lijk t niet vol te kunnen houden.
Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat is geen goed idee, want dat is zonde van je geld.
Je valt af door gezond te eten en op je porties te letten (niet te veel en niet te weinig) en voldoende te bewegen.

De werking van die pillen en thee is niet bewezen en er vind geen controle plaats op wat er in zit, dis je weet niet wat je binnenkrijgt.
Meestal zitten ze gewoon vol met kruiden/stofjes die sterk vochtafdrijvend werken, waardoor je denkt dat je afvalt, maar je droogt gewoon uit.
Of je word volgepompt met cafeine, waardoor je hyper word en meer gaat bewegen, met het risico op hartkloppjngen enzo..

Er zijn geen wondermiddeltjes of hulpmiddeltjes, gewoon jezelf een gezond leefpatroon aanleren dat je de rest van je leven vol kan houden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De enige pil die wel redelijk werkt volgens mij is de Alli pil, maar die kun je alleen voorgeschreven krijgen door de huisarts bij sterk overgewicht.
En deze pil zorgt voor winderigheid en olie-achtige ontlasting (want het vet dat je lichaam niet opneemt uit je eten door deze pil moet toch ergens naartoe).

Toegevoegd na 6 minuten:
Het beste is nu eenmaal als het gewicht er geleidelijk afgaat. Dat is natuurlijk maar saai, maar bied wel de grootste kans op blijvend gewichtsverlies en zorgt ook dat je minder snel hangende huid krijgt.
Ritsuka