Kan je 10-15 kilo verliezen in 10 weken?

Is dit mogelijk? Zo ja, hoeveel kcal zal ik dan ongeveer op een dag moeten eten? Wordt het dan een streng dieet? Ik weeg 80 kilo en ben 1,69 lang. De bmi geeft aan dat ik rond de 70 moet wegen. Dus als 15 kilo niet mogelijk is, is 10 dit dan wel?
Bedankt!

Toegevoegd na 2 minuten:
En als beide niet mogelijk is, wat is dan wel maximaal mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan het? misschien wel. Het is alleen bijzonder ongezond. je zult zeer streng op dieet moeten en je lichaam tot het uiterste drijven Door te sporten. 1 kilo per maand is veel gezonder en ook blijvend. crash diëten zorgen er voor dat je snel afvalt maat zodra je stoot vliegen de kilo's er weer bij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
stoot js stopt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In mijn opleiding (voedings- en dieetkunde) werd er jaar op jaar benadrukt dat het zeer ongezond is om een crashdieet te volgen. Het is zeker mogelijk om 10 tot 15 kg te vermageren, maar doe het aub niet op 10 weken! Beste is een gezond eetpatroon aan te nemen, zodat je gestaag afvalt en op een bepaald moment op je ideaal gewicht komt. Eet gezond (voedingsdriehoek), drink veel water en doe veel aan beweging. En inderdaad, als je een crashdieet volgt en daarna terug je oude eetpatroon volgt, kom je terug in de problemen. Dus doe het rustig, niet te veel in eens verwachten. Veel succes! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was ziek en ben in 3 weken van 63 naar 53 kg afgevallen. Inmiddels is er na 3 jaar weer 4 kg bij. (Ik ben 178 cm). Als je gaat diëten, gaat het in het begin misschien wat sneller dan naderhand. Langzaam maar zeker is verreweg het beste.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan maar het resultaat is nooit blijvend, de eerste kilo's zijn ook alleen maar vocht... En ja dat is een ZEER streng dieet!!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat het verlies van maximaal 1 kg per week binnen de norm van gezond afvallen valt. Die 10 kg is mijns inziens dan ook zeer zeker haalbaar, ook zonder sporten, weet ik uit eigen ervaring. 15 kg lijkt mij echter te veel van het goede.
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom moet het er zo snel af? Het is er toch ook niet in 10 weken bijgekomen?
Ritsuka
9 jaar geleden
Leg je focus gewoon op gezonder eten en voldoende bewegen. Je BMI zegt niet alles, een gezonde levensstijl is veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beide is mogelijk. Idealiter val je ook 15 kg of meer af (wat betreft je huidige gewicht i.c.m. je lengte). Maar hou je er wel rekening mee dat gewicht niet het enige is om op te letten. Je zult ook rekening moeten houden met je vetprecentage. Je kan zeker 15 kg afvallen, alleen in 10 weken lijkt het me niet verstandig. Zelf ben ik de afgelopen 7 weken ongeveer 4 kg afgevallen. Ja, als je dan 15 kg wil afvallen duurt dat wat langer. Maar aan de andere kant, hoe lang heb je last van dit overgewicht? Als je er al jaren mee rondloopt, wat maken die paar extra weekjes uit. Daarnaast heb ik begrepen dat je vooral vocht en spieren verliest als je crashdieeten volgt. Spieren hebben weliswaar relatief meer massa, maar als je er beter uit wilt zien, dan kan je ze beter behouden. Eet 500 calorieen minder, verbrand 500 calorieen extra met sporten (beiden per dag) en voor je het weet ben je een stuk lichter. Let op: idealiter moet je 500 calorieen (dus geen 1000) minder binnenkrijgen dan je verbruikt, maar mensen onderschatten regelmatig hun calorie-inname en daarnaast wil je misschien een paar per week uit, een biertje doen, een pizza slice eten? Dan kan zo'n target van 1000 kcal misschien geen kwaad (misschien ook wel, ben geen expert), maar dat hanteer ik zelf althans. In de praktijk krijg je ik daardoor zo'n 500 kCal minder binnen dan verbuik per dag (ondanks het streven naar de 1000 kCal). Voedingsadviezen van mensen die zeggen dat je per direct moet stoppen met drinken van alcohol, fast food, koffie en etc. en alleen maar goji bessen mag eten of zo. Voor mij werkt dat niet.Tja, ik minder de ongezonde dingen wel, maar op zijn tijd (1x p.mnd) mag ik best fast food eten. Een drankje bij het uitgaan is voor mij geen probleem en etc. Al die voedingsadviezen die dingen verbieden die je sociale leven in de weg zitten (niet drinken, precies om 23h gaan slapen (ook in het weekend) en etc.), werken voor mij persoonlijk niet zo. Ik kies liever voor dingen die ik op de lange termijn ook gewoon met plezier blijf doen. Sporten behoort daar ook toe.
Ritsuka
9 jaar geleden
Een tekort van 1000 kcal per dag lijkt mij wat extreem als je ook spiermassa wilt behouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou best kunnen, mij punt was te letten op het verschil tussen theorie en praktijk. Streven naar 1000 kCal minder calorieen is niet zo bijzonder. De meeste mensen met overgewicht schatten hun calorie-inname fors te laag in. Daardoor is het misschien niet zo vreemd om naar meer dan 500 kCal te streven. Idealiter hou je het perfect bij, maar dat is gewoon voor de meeste mensen te lastig. http://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/volwassenen-onderschatten-energiebehoefte
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verkeerde bron, die zag op energiebehoefte. Hier een bron over fastfood eters (nog een journal ook). http://www.bmj.com/content/346/bmj.f2907 Kan even niet het artikel vinden waaruit blijtk dat het voor alle mensen geldt, maar had dat ook ergens gehoord.
Ritsuka
9 jaar geleden
Klopt wel dat veel mensen het inderdaad verkeerd inschatten ja.

Het beste antwoord

Met een beetje geluk krijg je een hele flinke buikgriep, daarmee moet het lukken.
Maar als je wilt dieeten: wees realistisch die 10 tot 15 kilo ben je ook niet in 10 weken aangekomen. Met een streng maar goed dieet en goede beweging is een halve kilo per week goed haalbaar. Maar het is altijd beter om je levenstijl aan te passen als een dieet te volgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is mogelijk, maar niet alleen door minder te eten. Ook zul je moeten hardlopen, fitnessen enzovoort. Dit moet je niet te veel doen natuurlijk. Als je niet naar een fitnessruimte wil, om welke reden dan ook, dan kun je ook alles opzoeken op youtube. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mogelijk is het misschien wel met een crashdieet, maar het is maar de vraag of je jezelf dat wilt aandoen. Anderhalve kilo per week is echt heel veel. Een kilo per week trouwens ook. In het begin is dit wel haalbaar, omdat je dan relatief veel vocht verliest, maar dit afvaltempo volhouden is echt niet gezond. Grote kans dat het er na je dieet snel weer aan zit. Zoals hierboven beschreven is blijvend afvallen vaak alleen mogelijk door een verandering van leef- en eetstijl. En vergis je daarin in, het is niet zo dat je dan de rest van je leven dingen 'niet mag' eten, de mate, bereidingswijze en frequentie worden gewijzigd.
En je vraagt naar het aantal kilocalorieën. Vergis je daarin alsjeblieft niet teveel. Het gaat niet alleen om de energie die je binnenkrijgt, maar het gaat er minstens zoveel om dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, dit hangt niet perse samen. Energiebehoefte en -verbranding verschillen per persoon. Ik raad je dan ook aan naar een diëtist te gaan en onder zijn/haar begeleiding afvallen.