Kan je 10-15 kilo verliezen in 10 weken?

Is dit mogelijk? Zo ja, hoeveel kcal zal ik dan ongeveer op een dag moeten eten? Wordt het dan een streng dieet? Ik weeg 80 kilo en ben 1,69 lang. De bmi geeft aan dat ik rond de 70 moet wegen. Dus als 15 kilo niet mogelijk is, is 10 dit dan wel?
Bedankt!

Toegevoegd na 2 minuten:
En als beide niet mogelijk is, wat is dan wel maximaal mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met een beetje geluk krijg je een hele flinke buikgriep, daarmee moet het lukken. Maar als je wilt dieeten: wees realistisch die 10 tot 15 kilo ben je ook niet in 10 weken aangekomen. Met een streng maar goed dieet en goede beweging is een halve kilo per week goed haalbaar. Maar het is altijd beter om je levenstijl aan te passen als een dieet te volgen.

Dit is mogelijk, maar niet alleen door minder te eten. Ook zul je moeten hardlopen, fitnessen enzovoort. Dit moet je niet te veel doen natuurlijk. Als je niet naar een fitnessruimte wil, om welke reden dan ook, dan kun je ook alles opzoeken op youtube. Succes!

mogelijk is het misschien wel met een crashdieet, maar het is maar de vraag of je jezelf dat wilt aandoen. Anderhalve kilo per week is echt heel veel. Een kilo per week trouwens ook. In het begin is dit wel haalbaar, omdat je dan relatief veel vocht verliest, maar dit afvaltempo volhouden is echt niet gezond. Grote kans dat het er na je dieet snel weer aan zit. Zoals hierboven beschreven is blijvend afvallen vaak alleen mogelijk door een verandering van leef- en eetstijl. En vergis je daarin in, het is niet zo dat je dan de rest van je leven dingen 'niet mag' eten, de mate, bereidingswijze en frequentie worden gewijzigd. En je vraagt naar het aantal kilocalorieën. Vergis je daarin alsjeblieft niet teveel. Het gaat niet alleen om de energie die je binnenkrijgt, maar het gaat er minstens zoveel om dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, dit hangt niet perse samen. Energiebehoefte en -verbranding verschillen per persoon. Ik raad je dan ook aan naar een diëtist te gaan en onder zijn/haar begeleiding afvallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100