ik kan mijn gebroken voet belasten zonder pijn, maar t mag niet, hoe veel schade kan ik onbewust aanrichten?

ik heb donderdag 10 juli mijn voet gebroken(cuboideum) ik heb sinds 11 juli gips en ik mag het van de chirurg niet belasten, omdat ik altijd iets aan het doen ben betrap ik mezelf er vaak op dat ik toch een klein stapje zet, of er op leun, het valt me op dat het geen pijn doet als ik dat doe.
hoe belangrijk is het om mijn voet onbelast te houden?

9 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dat je nu geen pijn voelt betekend dat de botten op de juiste manier tegen elkaar zijn gezet. Echter, er zit nog steeds een breuk. Dus bij belasting heb je kans dat wat net aan elkaar groeit weer los breekt of dat de botten ten opzichte van elkaar verschuiven.

Daardoor heb je kans dat het langer duurt voor de breuk is genezen. Of dat er later alsnog een operatie aan te pas komt om de botten weer goed te zetten. Ook kun je er later alsnog last van krijgen omdat je voet niet goed staat.

Niet belasten dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is heel belangrijk dat je je voet echt niet belast. De botten zouden scheef aan elkaar kunnen groeien hierdoor en dan kan alleen een operatie waarbij ze je voet opnieuw breken nog helpen.