Heeft vitamine D inname een gunstig effect op de ziekte MS?

Heeft vitamins D een positief effect op MS?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het eten van vette vis zou de kans op het krijgen van MS verminderen. Een hoog vitamine D gehalte wordt geassocieerd met een lager risico op het ontstaan van MS. De belangrijkste bron van vitamine D in onze voeding is vette vis.

Toegevoegd na 44 seconden:
Zon en vitamine D als therapie bij MS
Blootstelling aan zonlicht bij mensen met MS heeft een positief effect op vermoeidheid en depressie. Extra toediening van vitamine D bleek geen invloed te hebben op de ernst van deze klachten.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor VETTE vis.
De vit D is een bonus en vet oplosbaar, dus als vit D gehalte hoog is, komt dat mede doordat er vet gegeten wordt.