Hoe komt het dat ik 's ochtends altijd kapot moe ben, en 's avonds zo fit als een hoentje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

jij bent een avondmens... net als mij!

Een avondmens is een persoon die meestal laat naar bed gaat en vooral actief is in de avonduren. Deze mensen hebben vaak ook meer last van een ochtendhumeur.

De biologische klok die onder andere het slaap-waakritme regelt loopt niet bij iedereen gelijk. Die individuele afwijkingen bepalen of iemand een ochtendmens of een avondmens is. Het hormoon melatonine speelt niet alleen bij dieren maar ook bij mensen een belangrijke rol, evenals het hormoon cortisol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach joh iedereen snapt wat ie bedoeld haha ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Loenie
Als je wat ouder bent en je niet meer hoeft te werken en de kinderen de deur uit kan je eindelijk eens helemaal leven volgens je biologische ritme.........
Verheug je maar vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi =)

Andere antwoorden (2)

Omdat je bioritme dat bepaalt.

Dus je kunt volgende week (als de klok vooruit is gezet) je lol op. Want dan zul je nog meer moeite hebben om uit je bed te komen dan je nu al hebt.

Succes! Heb ik als ochtendmens geen last van (maar dat is ook het enige voordeel) want ben altijd moe in de avond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ga je 's avonds of 's nachts te laat naar bed, waardoor je er 's ochtends moeilijk uit kunt komen en kapot bent. Mensen die voldoende slapen die worden fris en energiek wakker.. Naarmate de dag vordert ben je op een gegeven moment over je moeheid heen, aangezien een mens zelf ook energie 'opwekt', door te eten, te bewegen enz.. en ben je 's avonds niet meer moe.. doordat je niet meer moe bent, ga je waarschijnlijk weer laat naar bed, en sta je 's ochtends weer moe op.. enz. - Zoiets denk ik.