Mijn chihuahua trilt en hijgt erg in de auto...zo zielig. Medicijnen helpen niet, homeopatisch ook niet. Wat kan ik hier nog aan doen?

We gaan maar 2 keer per jaar met de auto op vakantie en dan zit hij 2,5 uur in de auto. Ik vind het zo zielig om hem dan trillend in zijn bench te zien zitten. Eruit halen helpt ook niet. Kan dit geen kwaad voor wat betreft zijn gezondheid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Donkere handdoek over de bench. En verder negeren. Valt ie vanzelf inslaap.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef hem een tabletje tegen wagenziekte, en rijd eerst heel korte stukjes, mijn hond, kon er eerst ook niet tegen, maar zo went ie eraan sucses
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn honden hebben altijd bijzonder goed o bloesemtherapie gereageerd.
Je zou hem dus 2 druppels rescue puur kunnen geven. Dat ontstresst en geeft rust. Als hij daar goed op reageert geeft je hem ieder uur 1 druppel daar hij maar een klein hondje is. Verder is het belangrijk hem NIET zielig te vinden, die energie pikt een hond op en dat maakt hem verder overstuur. Jij bent zijn toevlucht, de leider de alfahond voor hem, dus als jij heel rustig bent helpt hem dat. Als jij vertrouwen naar hem uitstraalt dat het helemaal oke in de auto is, sterkt hem dat.
Veel succes.

Antwoorden (1)

Misschien is ie heel erg bang in de auto en wat ook kan, dat hij een beetje wagenziek is zonder dat hij spugen moet. Onze hond weigerde de auto nog in te gaan, die kotste de hele wagen onder (en in de trein ook).Heb je zo'n rubber staartje achter aan je auto? Soms helpt het. Houd het een beetje koel in de auto en praat met hem. Elk uurtje even de auto uit en even klein beetje stappen met hem, beetje water drinken, plasje etc. Relaxen dus. Echt slecht voor zijn gezondheid zal de rit niet zijn maar zo'n tere ziel...