Kan ik in Nederland naar jeugdzorg (zie uitleg) ?

Woon in Duitsland, thuis seksueel misbruik. Kan ik in Nederland naar jeugdzorg gaan? Kunnen zij mij uithuisplaatsen? Ben 15. Mag niet uit huis van ouders.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen beste vriendin weet ervan af. Moeder ook niet.

Toegevoegd na 2 uur:
Verbetering: ben 16

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Allereerst, wat ontzettend goed dat je hulp zoekt! Je moet zo snel mogelijk weg uit je situatie!
Ik weet niet of je bij jeugdzorg Nederland terecht kan. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was? Misschien kan je vriendin eens bellen met ze? En stap anders naar de politie?
Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe! Zet door!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je iemand kent die in Nederland woont (waar jij je verhaal aan durft te vertellen), dan kan diegene voor jou wel een melding maken bij Jeugdzorg. Zij kunnen dan kijken wat jou situatie is en welke hulp voor jou geschikt is (meestal hebben ze eerst een gesprekje met je) of ze verwijzen je dan door naar iemand die in Duitsland bevoegd is.
Als Jeugdzorg vindt dat de situatie niet veilig voor je is, dan mogen ze kijken naar een uithuisplaatsing. Mocht dat ter sprake komen dan worden jij en je ouders wel op de hoogte gesteld.
Anders bestaat er nog de kindertelefoon. Ik weet alleen niet zeker of dit ook voor Duitsland is. Je kunt altijd even op de website kijken.

Heel erg veel sterkte en inderdaad erg dapper van je om hulp te zoeken!