Als je een chronische ziekte hebt kan dit van invloed zijn op je seksleven en om dit bespreekbaarder te maken, willen wij wat zaken op een rijtje zetten voor je. Allereerst is seks en diabetes een prima combinatie en hoeft het absoluut geen problemen op te leveren. Wel is het goed om je een aantal dingen te beseffen:
Seks is een activiteit en heeft daarom invloed op je bloedsuiker. Daarbij heeft seks ook te maken met hormonen, die ook weer je bloedsuiker beïnvloedden, zowel naar boven als naar beneden is een mogelijkheid. Uiteindelijk blijft ook hier het devies: meten is weten. Hoe suf het ook klinkt, als jij inzicht wilt van de invloed van een flinke vrijpartij op je waardes is het goed om vooraf en achteraf te meten. Probeer het een aantal keer uit (dat moet geen straf zijn) en je weet hoe je lichaam in de meeste gevallen reageert op seks.
fremar