Waarom word ik elke ochtend wakker met dikke ogen, terwijl ik optijd naar bed ga?

of ik nou wel of niet drink, ook als ik niet getraind heb, ik heb er geen verklaring voor, dikke vochtogen. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk hou je toch vocht vast. Het kan aan je voeding liggen.

Drink voldoende water. Producten zoals suiker, witmeel, vlees, kaas, boter en eieren laten een zuur achter in het lichaam. Te veel zuren hebben een negatief effect op je vochthuishouding. Groente en fruit hebben juist een positief effect op je vochthuishouding.

Zorg voor voldoende kalium in je voeding. Kalium zorgt voor een evenwichtig vochthuishouden. Het zit in b.v. aardappelen, gedroogde vruchten, banaan, sinaasappels en yoghurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als dit pas sinds kort gebeurt, zou je hooikoorts kunnen hebben met de variant die extra gevoelig is voor bloeiende bomen. Rond deze tijd beginnen hazelaars, elzen en wilgen stuifmeel af te geven. De oplossing zou dan zijn: even een tijdje het slaapkamerraam dichthouden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Denk ook aan een milde vorm van allergie.
De huisarts vond mij lang geleden allergisch voor kattenharen en huismijt, maar we vonden het samen niet erg genoeg om een paar jaar lang wekelijks injecties te gaan spuiten, met kans op falen wanneer je een paar keer (vakantie!) overslaat.
Ik heb daarom geen tapijt maar zeil in de slaapkamer.
En nu de bomen bloeien heb ik het liefste het raam weer dicht.....

Toegevoegd na 9 minuten:
Oh, en de kat is inderdaad de deur uit. Naar een heel goed adres. Het hielp allemaal, ik blijf snotterig en niezerig, maar niet zo erreg als het vroeger was.