Op grond van wetgeving is cosmetica al weer enkele jaren proefdiervrij. Zie http://www.proefdiervrij.nl/bereikt/europees_handelsverbod/geschiedenis_cosmetica_verbod
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het verhaal van Niveau en dierproeven is wat vaag. Dierproefvrij had eerder al aangegeven dat Nivea niet in hun lijst van dierproefvrije merken opgenomen wilde worden. Dat is toch opmerkelijk. Op de site van Nivea staat: "Hoewel Beiersdorf (fabrikant) dus al meer dan 30 jaar geen dierproeven meer doet, kunnen wij u niet garanderen dat de ingrediënten die wij gebruiken, niet ooit op dieren zijn getest."
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet vaag, maar eerlijk!. Veel ingrediënten worden op dieren getest. Zoek maar eens een willekeurig ingrediënt op Wikipedia op, de meeste worden getest. Een veel voorkomende test is LD50 (meestal op ratten)