mijn hond is 4 jaar en heeft staar wat kan ik doen?

Mijn hond is 4 jaar en heeft staar (iets aan zijn ogen dat die blind word) het is een shi tzu maltezer
Laatst vielt die over een bureaustoel heen,blijft die maar staren, is bang voor vreemde mensen dat die hem iets aan doet,hij knalt ergends tegen aan of stoot zijn kop
Wat kan ik doen om hem te helpen??
Want ik vind het zielig voor hem dat hij ergens over heen valt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Er zijn geen medicijnen voor staar, maar je hond kan wel geopereerd. Dat overigens alleen als je hond geen afwijkingen aan het netvlies heeft. Honden kunnen wel goed blind door het leven gaan. Een hond kan wennen en zich aanpassen aan het mindere zicht doordat staar maar langzaam erger wordt. Een hond kan zich ook volledig op zijn andere zintuigen richten. Een oudere hond kan daarnaast niet altijd geopereerd worden en de risico's van de operatie kunnen te groot zijn. Wat je doet en wat je opties zijn moet je met je dierenarts bespreken.