Hoe kom ik van de jeuk op mijn onderbenen af?

Ik heb in de winter ONTZETTEND last van jeuk op mijn onderbenen, vooral in bed wordt ik er gek van. Ik scheer mijn benen, maar de jeuk is er met en zonder stoppels en als het haar lang is. De huid is niet rood, niet droog en ik smeer regelmatig. Bodylotion, babyzalf, olie, scrubben, alles heb ik al geprobeerd. Ik gebruik geen ander wasmiddel/douchespul dan anders. Wie heeft een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Invetten invetten invetten. Desnoods lange kousen kopen en je benen in de vaseline zetten, kousen aantrekken en zo gaan slapen. In de ochtend met bijvoorbeeld wc-papier overtollig smeersel verwijderen, niet onder de douche!
De beste optie is niet met je benen onder de warme douche, want dat droogt nog meer uit, maar ja, dat is lastig, dan zou je bijvoorbeeld zittend moeten douchen en je onderbenen met een washandje met lauw water kunnen wassen (zonder zeep).
Het zou ook een reactie op de kou kunnen zijn, dan zouden warme kousen ook kunnen helpen, of het kan zijn omdat je benen steeds bedekt zijn in de winter - ik weet niet of je 's zomers vaker onbedekte benen hebt doordat je bijvoorbeeld een rok draagt?
Intussen maar hopen dat snel warmer weer wordt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeuk is meestal: effect van kou en/of uitdroging. En dat werkt ook nog fijn op elkaar in helaas.

Andere antwoorden (7)

Gewoon krabben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Roberto verzamelt minpuntjes. Al zes minpuntjes voor dit onzinantwoord. En dat zullen er vast nog meer worden. En hij ziet daar lekker niets van op z'n iPhone-app!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nummer 7 is net binnen hoor. Wat een onzin. Als je daar geen jeuk van krijgt...
MissBiggie
13 jaar geleden
Even de minnetjes afronden op een even getal ...
Wat bij mij enigszins werkt is je benen niet wassen. Door iedere dag te douchen zijn mensen met een droge en dunne huid gevoelig voor jeuk.

Ik douche om de dag en smeer zeker geen zeep meer op mijn benen, dat helpt iets. De zomer moet gewoon komen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al eens een allergie overwogen? Misschien slaap je onder een andere deken in de winter, van wol of dons. Er zijn mensen die daar (onbewust) heel allergisch voor zijn. Ik ben ook allergisch en bij mij jeuken ook maar bepaalde delen van mijn lichaam (de armen en soms benen). Misschien dat je daar iets mee kan? Je zou ook onder een laken met daarover de dekens kunnen gaan slapen. Als je dan een verschil merkt kan het dus allergie zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het haar laten groeien en niet meer wassen met shampoo. alleen afspoelen is ph-neutraal en dan verdwijnt de jeuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft het te maken met een gebrek aan zonlicht. Dus je zou UV-lichttherapie kunnen proberen, of een zonvakantie.
Tegen de jeuk is Cardiflor van VSM aan te bevelen.
Amadea
13 jaar geleden
Gekke vraag misschien maar heeft het niets met de bloedvaten te maken? Is het echt de huid waar je last van hebt? Want lager in de benen is soms ook een mindere doorbloeding en bij kou gaan die vaatjes zich ook weer vernauwen. Mijn moeder heeft het trouwens ook, wordt er gek van. Ook van alles geprobeerd, maar het komt bij haar van binnenuit. Vervelend!!! Ik hoop dat je er alsnog snel vanaf komt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik huidolie van Kneipp. Suuuuuuuuuper. Bij mij dan hè. Ook veel minder last van die witte velletjes op mn onderbenen met dit spul. Probeer het eens zou ik zeggen. Suc6.