Heb jij wel eens gehoord dat iemand na een hartstilstand uit zichzelf "wakker" is geworden, zonder medisch ingrijpen in welk opzicht dan ook?

zonder medisch ingrijpen, d.m.v. bijv. een defibrillator, medicijnen.
Zonder dat dat die persoon in kwestie een pacemaker of icd had.
Ik ben hier wel benieuwd naar

Toegevoegd na 8 minuten:
of dat is voorgekomen in jou omgeving

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Nee, daar heb ik niet van gehoord.

Maar dat wil niet zeggen dat het nooit is voorgekomen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de show: De nieuwe uri geller.

Dat was een act.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik hoorde zo'n bericht een tijd geleden op Q-music. Dat verhaal ging zo;

Een man, die imker van beroep was, liep tussendoor zijn bijenkorven. Opeens kreeg hij een hartstilstand. Zijn vrouw vondt hem, en belde een arts. Deze constateerde dat de man dood was; hij ademde niet meer, had geen hartslag, voelde koud aan en zijn reflexen werkten niet meer. Dus belde de arts de begrafenis ondernemers, en ging zelf naar huis. De begrafenisondernemers kwamen ca 2 uur later om de man op te halen. Toen zij aankwamen bij de man en zijn vrouw, wilde de vrouw zijn horloge nog afdoen. Toen ze dat deed voelde ze weer de polsslag van haar man. Deze bleek ook weer te leven...

Eind goed, al goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat komt voor... http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1767098/

Ik mag niet meer in het engels schrijven dus het ik het zo goed mogelijk vertaald dmv google translate...

Spontaan herstel van langdurige hartstilstand
SW Dubrey and R Grocott-Mason SW Dubrey en R Grocott-Mason
grocott-mason@lineone.net grocott-mason@lineone.net
Keywords: Images in cardiology Trefwoorden: Beelden in de cardiologie

A 73 year old woman presented to the emergency room having developed incoherent speech and weakness of her right leg. Een 73-jarige vrouw presenteerde zich op de SEH hebben ontwikkeld, onsamenhangende spraak en zwakke punten van haar rechterbeen. She was under investigation for recurrent presyncopal episodes and was wearing a 24 hour Holter monitor. Ze was van het onderzoek voor terugkerende episodes presyncopal en droeg een 24-uurs Holter monitor. Medication consisted of bendrofluazide (2.5 mg once daily) prescribed for hypertension. Medicatie bestond uit bendrofluazide (2,5 mg eenmaal daags) voorgeschreven voor hoge bloeddruk. She reported a single episode of collapse with probable loss of consciousness. Ze maakte melding van een enkele episode van instorten met waarschijnlijke verlies van bewustzijn. Examination revealed a mild right sided hemiparesis and expressive dysphasia. Onderzoek toonde een milde hemiparese rechts eenzijdige en expressieve dysfasie. A computed tomographic scan of the head showed a left parietal wedge shaped area of low attenuation suggesting recent cerebral infarction. Een computer tomografische scan van het hoofd toonde een linker pariëtale wigvormig gebied met lage demping suggereren recente herseninfarct. The resting 12 lead ECG showed atrial fibrillation at 90 beats/min and right bundle branch block. De rust 12 kanaals ECG toonde boezemfibrilleren op 90 slagen / min en rechter bundeltakblok. Blood biochemistry and haematology were normal. Bloed de biochemie en hematologie waren normaal.