Mijn bovenbenen zijn breder dan mijn heupen, wat kan ik hieraan doen?

Ik ben een meisje. Ik heb een echt peerfiguur. Mijn taille is heel smal, mijn heupen zijn breder dan mijn schouders. Direct onder mijn heupen is er weer een smal stuk en mijn bovenbenen zijn juist weer breder. Ik vind dit niet mooi. Kun je dit verhelpen door trainen bijvoorbeeld??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Dit is nu eenmaal je bouw, je kunt het wel een beetje aanpassen met trainen, maar verwacht geen wonderen. Grotendeels blijven je vormen hetzelfde.

Heupen breder dan schouders is best normaal hoor.
Je kunt de vorm van je benen wel wat aanpassen als het voornamelijk vet is, dat kan ik vanaf hier niet zien.
Als jij bezig gaat met krachttraining (je hele lijf trainen) en je kunt je vetpercentage verlagen op een gezonde manier, dan ga je meer de spieren zien en word het vetlaagje erop minder.
Dan heb je nog steeds in verhouding met de rest van je lichaam een wat breder onderlichaam, maar dan word het mooi strak omdat je dan de spieren beter ziet.

Je kunt er ook voor kiezen om je bovenlichaam wat meer te trainen, als je schouders, armen en rug wat gespierder zijn, krijg je extra accent op je smalle taille.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat bij mij goed helpt zijn de volgende dingen:
- Eten naar TDEE (kun je online berekenen op bijvoorbeeld deze site: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced )
- Zorgen voor voldoende eiwitten, ik streef naar minstens 100 gram per dag (kun je bijhouden met een app/site als fatsecret of my fitness pal).
- 2-3x in de week krachttraining. Focus op de grote spiergroepen, dingen als deadlift, bench press, squat, etc.
- daarnaast wat cardio naar keuze, ook een paar keer in de week.

Toegevoegd na 7 uur:
Heb nog een goed plaatje gevonden om te verduidelijken wat ik bedoel.
Deze dame is krachttraining gaan doen, resultaat zie je rechts. Op de rechter afbeelding is ze 4 kilo zwaarder, maar je ziet dat alles (ook de benen) strakker is geworden.
Plaatje bij antwoord
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel goed. Vooral dat plaatje, dat laat zien dat gewicht op zichzelf niet veel zegt, maar spieren zo belangrijk zijn.