Kan ik mijn stopweek (nog geen bloedverlies ) verkorten?

Hallo allemaal, ik slik al 3 maanden de pil. Dit wordt mijn vierde maand. Mijn laatste pil heb ik op maandag ingenomen, dat betekent dat ik morgen(vrijdag) "ongesteld" zou worden. Dat heb ik liever niet omdat ik zaterdag met een groepje vrienden onverwachts naar een vakantiehuisje ga. Ik ben dus te laat met het overslaan van de stopweek; want ik ben dinsdag niet doorgegaan met de pil.

Kan ik mijn stopweek verkorten (3dagen na laatse pil) ookal heb ik nog geen bloedverlies?

Laat me snel weten,
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (2)

Je kan altijd nog de pil door slikken beginnen aan een nieuwe strip en die dan slikken en als je klaar bent met de nieuwe strip dan word je gewoon ongesteld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
even lezen, dat doorslikken kan dus niet omdat ze op maandag al de laatste pil had en nu al in de stopweek zit.
en je word niet ongesteld met de pil, je krijgt een onttrekkingsbloeding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja je heb gelijk dat kan niet
Als jij gewoon de 'standaard' pil hebt, iets met ethyl/nog wat, dan kun je de stopweek inkorten. Dit staat ook netjes in de bijsluiter uitgelegd.
Het is alleen niet te zeggen of je dan nog een ontrekkingsbloeding gaat krijgen, wanneer deze is en hoe lang dit duurt. Daar kom je vanzelf achter.
Maar je kunt gewoon inkorten en dan blijf je ook beschermd zoals normaal.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt helemaal. inkorten mag altijd,
(verlengen mag ook, maar dan ben je niet meer beschermd tegen zwangerschap)
Ik denk alleen dat je een beetje laat bent om nu nog je bloeding te voorkomen.
in het vervolg kan je beter je laatste pil innemen op vrijdag, dan ben je iedere maand ná het weekend pas ongesteld