kunnen je spieren dikker worden en opzwellen als je er (teveel) aan zit?

Kan het zijn dat wanneer je (veel) aan een spier zit (bijv in de hals of nek) dat deze dan groter, dikker, flinker wordt? En zo ja, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ga naar de huisarts met die bult achter je oor, door je vragen klink je een beetje hypochondrisch
Amadea
10 jaar geleden
Opgezwollen klieren: misschien heb je de ziekte van Pfeiffer, of de bof. Ga naar je huisarts en laat het onderzoeken!

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Misschien dat het tijdelijk zo lijkt, maar dat is meer van de irritatie door het telkens er aan zitten.
Ritsuka
10 jaar geleden
De spier zelf zal niet dikker worden. Doordat je er telkens aanzit, zal het weefsel rondom de spier beschadigen en komt er vocht vrij. Hierdoor krijg je een dikke plek van vocht rondom de spier en lijkt het alsof de spier dikker en groter is. Naarmate je er meer aanzit, zal de plek steeds groter en pijnlijker worden. Afblijven dus.