Hoe kan ik spieren kweken zonder sportschool?

Beste allen,

Ik ben een jongen van 19 jaar.

Omdat ik veel werk en op school zit, zie ik geen mogelijkheid om naast deze sport ook nog aan mijn kracht/spieren te werken in de sportschool.

Na het werken trek ik het niet om daarnaast ook nog naar de sportschool te gaan. Gewoon omdat het duur is en ik nog een extra avond van huis af moet gaan.

Ik eet gezond en mijn conditie is oké. Echter zou ik graag wat werken aan mijn buik/arm/been spieren.

Is het mogelijk om spieren te kweken en evt een six pack te hebben zonder sportschool en apparaten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Spieren hoef je niet te kweken die zijn er al. Wel kan je ze verder ontwikkelen. Iedere spier heeft een functie, door ze meer te gebruiken dan gewoonlijk, gaan spieren zich verder ontwikkelen. Dus zal je oefeningen moeten gaan doen met die spieren. En voor veel oefeningen heb je toch wel apparaten nodig, of oefeningen die deze spieren activeren. bv je gaat iemand helpen zijn huis te verbouwen. Dat betekent veel sjouwen, bukken, tillen, rekken, trappen lopen, dingen aangeven, slopen, timmeren enz. enz. Bijna al je spieren zal je dan wel gebruiken. Dus zonder een sportschool zal het zeker wel lukken, maar dan moet je wel wat weten over de functie van die spieren en hoe ze te gebruiken. Ga je iedere avond een uurtje hout kloven,, ja dan heb je de arm, benen en buikspieren nodig. En zullen ze na aanvankelijk veel spierpijn, zich toch flink gaan ontwikkelen.

setje dumbbells kopen, daar kan je al veel mee. (random bron 1) een drukbank een stang en wat gewichten. (zorg dat de gewichten van de dumbbells ook op de stang passen Vandaag kan je beginnen met de "30 days abs challenge" google het maar voor een schema.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=LOQLVO9wiFA

Probeer dit eens. Ik doe het zelf ook en ik zie resultaat dus waarom niet?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100