Hoe kan ik spieren kweken zonder sportschool?

Beste allen,

Ik ben een jongen van 19 jaar.

Omdat ik veel werk en op school zit, zie ik geen mogelijkheid om naast deze sport ook nog aan mijn kracht/spieren te werken in de sportschool.

Na het werken trek ik het niet om daarnaast ook nog naar de sportschool te gaan. Gewoon omdat het duur is en ik nog een extra avond van huis af moet gaan.

Ik eet gezond en mijn conditie is oké. Echter zou ik graag wat werken aan mijn buik/arm/been spieren.

Is het mogelijk om spieren te kweken en evt een six pack te hebben zonder sportschool en apparaten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.- per maand is niet duur.

Antwoorden (4)

Spieren hoef je niet te kweken die zijn er al.
Wel kan je ze verder ontwikkelen.
Iedere spier heeft een functie, door ze meer te gebruiken dan gewoonlijk, gaan spieren zich verder ontwikkelen.
Dus zal je oefeningen moeten gaan doen met die spieren.
En voor veel oefeningen heb je toch wel apparaten nodig, of oefeningen die deze spieren activeren.
bv je gaat iemand helpen zijn huis te verbouwen.
Dat betekent veel sjouwen, bukken, tillen, rekken, trappen lopen, dingen aangeven, slopen, timmeren enz. enz.
Bijna al je spieren zal je dan wel gebruiken.
Dus zonder een sportschool zal het zeker wel lukken, maar dan moet je wel wat weten over de functie van die spieren en hoe ze te gebruiken.
Ga je iedere avond een uurtje hout kloven,, ja dan heb je de arm, benen en buikspieren nodig.
En zullen ze na aanvankelijk veel spierpijn, zich toch flink gaan ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
setje dumbbells kopen, daar kan je al veel mee. (random bron 1)

een drukbank

een stang en wat gewichten. (zorg dat de gewichten van de dumbbells ook op de stang passen

Vandaag kan je beginnen met de "30 days abs challenge" google het maar voor een schema.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer dit eens. Ik doe het zelf ook en ik zie resultaat dus waarom niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is zeker mogelijk om thuis te trainen en ook nog eens goede oefeningen te doen. Wel is het handig wanneer je bijvoorbeeld een fitnessmatje en dumbbells hebt. Bekijk het onderstaande fitness schema voor thuis eens.