Kan je een relatie afbouwen?

Mijn vriend heeft mij gezegd dat hij de relatie wil afbouwen. Hij houdt ontzettend veel van mij geeft hij aan en ik ook van hem alleen hij ziet het niet meer zitten tussen ons. Nu wil hij het afbouwen tussen ons omdat hij denkt dat we niet ineens kunnen stoppen maar er tijd voor nodig hebben (tot november zei die).. Ik kan hier totaal niet bij met mijn gedachten en vindt dit totale waanzin. Heeft iemand ooit vaker van zoiets gehoord? Als je zoveel van iemand houdt hoe krijg je het dan over je hart om met je geliefde af te bouwen? Hij wil nu nog allemaal leuke dingen doen met elkaar zodat we goede herinneringen hebben. Ik kan dat totaal niet, ik kan alleen maar denken aan dat dit een marteling is wat mij langzaam kapot maakt tot ik uiteindelijk definitief aan de kant gezet wordt in november. Heeft iemand ooit eerder van deze waanzin gehoord? Ik kan hier niet mee omgaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Kimath
12 jaar geleden
Heb je toch al gevraagd? En ik vind het een stom idee. Of je gaat voor een relatie, of je stopt er in 1 keer mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de antwoorden niet gelezen, maar het komt er op neer dat hij geen liefdes verdriet wil, als hij over je heen is, heeft hij je niet meer nodig.. En dan zak jij helemaal in de put!! Dit zou voor mij een rede zijn om er heel erg makkelijk en meteen klaar mee te zijn!!!! Dit is echt een bespottelijk idee!!!! Laat je niet aan het lijntje houden, maar kap hiermee!! Hij is het niet waard!!! Hij gebruikt jou om geen kut gevoel te krijgen!! Heel veel sterkte
ItisILeClerc
12 jaar geleden
kan hij pas in november bij z'n nieuwe vriendin intrekken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou je haast wel gaan denken ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou inderdaad!! Ik een keer mee kappen!! Niet eens meer over nadenken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit doet me denken aan een aflevering van Neveneffecten: armageddon
Het is even belachelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij doet het denken aan het spreekwoord:
"zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Als hij het mes er niet in zet, moet jij het doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zegt dat je er op deze manier niet mee om kan gaan, dan moet je direct stoppen om het voor jezelf niet zo moeilijk te maken. Richt je op iets nieuws en kijk niet om. Geloof me, voor dat je het weet zit je in een nieuwe liefde en ben je weer helemaal gelukkig met je leven. Gewoon ff focussen op wat anders. Niet omkijken maar doorlopen zogezegd. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar het is gewoon ff een kwestie van met je ogen knipperen en een andere kant op kijken. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gezegd ramvis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"totale waanzin". Je zegt het zelf al, en ik kan er verder niets aan toevoegen. Het is uit. Ga verder met je leven. Hoe langer je daar mee wacht, hoe langer je nieuwe (leuke) kansen uit de weg gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja, en als zijn tere (lees: egoïstisch) zieltje dat niet aan kan, heeft hij mooi pech.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een egoïstische mafkees, die snapt echt niks van hoe mensen in elkaar zitten. Koester de herinneringen die je hebt, maar verder: Dumpen die handel, en zo snel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aannemend dat jij dat bent op jouw avatar; je vriend is gek, wie wil nou een relatie met zo'n iemand afbouwen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zijn verhaal niet gehoord. Ik kan er mij domme, maar ook heel intelligente dingen bij voorstellen.
Daarom ga ik niet uit van het negatieve. Dat moet eerst maar eens blijken. Blijft natuurlijk wel, dat dit een opmerkelijke situatie is.

Antwoorden (30)

Nee dat kan niet en hoe jij het beschrijft kan gewoon niet. Hier zit meer achter wat hij je niet vertelt.
Je houdt van iemand of niet, maar afbouwen lukt je echt niet als je van iemand houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in tijden niet zoiets raars gehoord!!!! Nog effe en dan mag je ook met andere uit en naar bed :s Stop ermee, het wordt voor allebei stukken moeilijker om af te bouwen dan er in 1 keer een eind aan te maken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is waanzin, je doet alles voor je relatie of je kapt er maar mee. Dit is zwaar, je weet dat het op houdt, maar toch ga je afspreken. Dat klopt gewoon niet.

Je zegt zelf ook dat je dit waanzin vind, je vriend wilt de relatie ook stoppen, dus ik zou er nu gewoon mee stoppen ipv 'afbouwen'. Slaat totaal nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier sluit ik me bij aan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook
Niet pikken, het is uit of niet. Een relatie afbouwen hoe kom je erbij!, ga met hem praten en maakt hem duidelijk dat je zekerheid wilt, je kan wel van iemand houden maar dan als vrienden. dan kun je het niet meer zien zitten,
ga met hem praten,
ga hem duidelijk maken dat jij duidelijkheid wilt.
en die leuke herinneringen jammer dan! ga je dan alleen nog maar leuke dingen doen voor herinneringen?
als je leuke dingen doet doe je dat omdat je het leuk vind, en goeie vrienden bent. want als je dat gaat doen voor de herinneringen dan heb je het niet naar je zin. dan is het alleen maar voor die herinneringen

Ga met hem praten en maak het duidelijk

komt goed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. De jongelui van tegenwoordig doen dat best veel. Bij de ouderen is dit erg onbekend. Ouderen denken wat dat betreft vaker zwart/wit: een relatie is helemaal aan, of je haat elkaar.
Maar dat hoeft dus niet. Je kan ervaren dat een liefdesrelatie je niet meer brengt wat je ervan verwacht. De relatie is dan op dood spoor gekomen. Maar het is ook zonde, om de relatie helemaal weg te gooien. Je kan dan besluiten om er een vriendschapsrelatie van te maken. Dat gaat zeker gepaard met rouw.

Volgens mij is het daarom beter om het eerst uit te maken, dan een paar weken geen contact meer te hebben om te rouwen, om daarna langzaamaan weer een vriendschappelijke band op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@SnoepjeP, heeft deze vraag verband met jouw vraag over het vergeten van nare zaken? Ik bedoel, dat die gebeurtenis in deze relatie een hinderpaal is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee nee die 2 dingen hebben niets met elkaar te maken want datgene gaat over iemand anders en niet over mij of mijn partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok. Op feitelijk niveau ligt het verschillend.
Jouw vorige vraag doet echter vermoeden, dat je het moeilijk vind om met bepaalde emoties om te gaan. En precies datgene zou wel eens een van de oorzaken kunnen zijn van de beslissing van je partner.
Het blijft wel een opmerkelijk gegeven, dat van 'tot november'.
Ik zou zeggen, het is best pijnlijk, maar misschien ook een grote kans om werkelijk met hem in gesprek te komen. Je hebt immers niets meer te verliezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een -,ik vind dat jij jezelf in je antwoord tegen spreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marjoleintje, ik dacht duidelijk te zijn. Plus ik zie dit afbouwen veel om mij heen. Alleen gaat het dan meestal niet zo bewust als in dit geval. Dus dat is het opvallende. Welke tegenstrijdigheid meen jij te zien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat eerst het contact helemaal verbreken om er daarna weer langzaam een vriendschap van te maken, dat is heel wat anders dan het voorstel van deze lijpo om nog een half jaar 'wel de lusten, niet de lasten' van de relatie te genieten om daarna SnoepjePoepje definitief aan de kant te schuiven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SnoepjeP. mag natuurlijk haar eigen lijn trekken.
En daarbij is het handig uit te gaan van de werkelijke situatie.
Het is daarbij niet van belang voor haar, wat wij of ik voor opvatting over haar relatie hebben. Dat is alleen aan haarzelf voorbehouden.
Daarom probeer ik mij te onthouden van oordelen of opvattingen.
Maar mijn antwoord wijkt niet veel af van andere beantwoorders.
Hij houdt ontzettend veel van je en stelt voor af te bouwen totdat het voorbij is. Totale onzin. Woorden, maar geen waarheid. Hij wil kappen met jullie relatie/vriendschap maar denkt dat hij het op deze manier wat makkelijker brengt. Omdat hij niet gewoon eerlijk in je gezicht zegt: over en uit, helaas pindakaas.
Wat een slap gedoe. Abouwen..., jaja. Totdat hij intussen weer een ander heeft gevonden?

Wees jij dan de eerlijk en de sterke en zeg: oké, je wilt stoppen. prima. Nu. En geen sleeptouwgedoe. Doei.

Herinneringen met en foto's van hem heb je genoeg. Laat hem gaan. 't Is toch al niks meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja van mij ook,hoe komt zo'n gast erbij he'.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Dikke + Bestevaer!
Wat een idioot zo'n vriend. Die zette ik direct bij het GROFVUIL! Slapjanus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ true....
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe jullie beiden er tegenaan kijken. Jij voelt je hier niet prettig bij, en dat hoort hij te respecteren (hij houdt toch nog steeds van je?). Het is moeilijk, maar wel beter om er nu een punt achter te zetten. Als jullie vrienden willen blijven, moet je eerst een paar maanden echt uit elkaar zijn geweest. Daarna kun je misschien weer eens een keer met hem naar de bios ofzo. Laat hem goed merken wat JIJ ervan vindt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het persoonlijk niet kunnen en het detail van 'tot november' nodig te hebben om af te bouwen vind ik enigzins vreemd. Misschien houd hij iets achter voor je. Zeg eerlijk wat je er van vindt en dat je het moeilijk vindt om zo door te gaan. Ik heb een beetje het gevoel alsof hij je aan het lijntje houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou denken dat hij al een ander op het oog heeft, en als dat niet lukt hij in november toch maar voorstelt om het "nog een kans te geven"tussen jullie.

Vertel hem dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, en maak het zelf uit.
Hou de eer aan jezelf, sterkte ermee
anneliez
12 jaar geleden
Nee, kan niet. Klinkt alsof hij nog ff een lekkere zomer met je wil en dan is t klaar. Ik zou nog veel meer over dit absurde kunnen zeggen, maar dan val ik in hh bij de vorige antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit helemaal geen raar idee, je zou elkaar best kunnen helpen wat dingen te verwerken. Mits je geen ruzie gaat maken natuurlijk. Het is je liefde geweest maar toch ook je beste maatje? En als jij erg veel verdriet hebt, omdat jullie de relatie straks gaan beeindigen, dan is een maatje voor troost toch helemaal niet zo gek?
Ik ben nadat ik en mijn eerste man besloten hebben de relatie te eindigen (1 kindje samen) Zijn we nog een weekendje scheveningen wezen doen. Dezelfde hotelkamer en we hebben ook een hele fijne laatste nacht gehad samen.
Dus ja, ik vind het geen raar idee en hij heeft vast ook deze bedoeling hierachter, anders zette hij je gelijk aan de kant denk. Probeer de goede bedoeling achter zijn voorstel te zien.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je beide de relatie wil beëindigen kan dit misschien maar in mijn geval is dit niet het geval.. Hij wil afbouwen en uiteindelijk helemaal stoppen, ik niet en ik wil ook niet dat we eindigen als maatjes want dan zal ik altijd degene zijn met pijn en die wel de liefde voor hem voelt. Is dit geval is afbouwen dan toch geen goed idee? Hij zegt dat hij van mij houdt maar dan begrijp ik totaal niet hoe hij het over zijn hart krijgt om langzaam aan te stoppen en deze marteling voor mij en zichzelf door de zetten tot november?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk aan, het moet geen kwelling worden voor 1 partij, dat gaat niet werken. Zou je het aankunnen om nu meteen een punt erachter te zetten en elkaar niet meer zien? Want de kans dat het toch nog weer een goede relatie gaat worden is er niet als 1 van de beide geen toekomst meer ziet.
Wat een rotsituatie zit je in zeg, je moet echt voor jezelf gaan kiezen dan en besluiten wat voor jou het beste voelt,
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@SnoepjeP: je komt hoe dan ook een in rouwproces terecht. Rouwen doet (vreselijk) pijn, maar dat is echt tijdelijk. Jij gaat ervan uit, dat die pijn altijd zal duren. Die gedachte is begrijpelijk, omdat aan gevoel geen tijdsbesef kleeft. Maar in werkelijkheid zul je er gewoon overheen komen. Ik ben het niet helemaal met wiccalife eens, dat je elkaar bij het rouwen zou kunnen helpen. Maar misschien vergis ik mij.
Vandaar mijn advies in mijn reactie om echt te rouwen en daar ook de twee weken voor te nemen, die er voor staan. Daarna kun je de goede dingen in een nieuwe (vriendschaps)relatie behouden.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Rouwen om wat dan ook is niet aan tijd gebonden Klaas. Hoe kom je nou bij twee weken??
Nee absoluut niet.
In mijn werk doe ik het wel bij gezinnen, maar daar heb ik een werkrelatie mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin. Ik vind dat als je niet meer met iemand verder wil, dat je dat gewoon moet zeggen en er een eind aan maakt! 'Afbouwen' is alleen maar vreselijk moeilijk, als je toch al weet dat er een eind aan komt.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je niet goed vinden. Hij gebruikt je. Voor welk spelletje weet ik niet, maar wees ervan overtuigd dat hij je gebruikt. En je gelooft toch niet echt dat hij zo ontzettend veel van jou houdt hè? Als dat zo was zou hij niet van je af willen en als jij dat nog steeds gelooft steek jij je kop in het zand. Hij mag je en daarmee houdt het op. Dus zet er rigoureus een punt achter. Het is al rot genoeg dat hij genoeg van je heeft en voor zijn plezier zou jij dan ook nog eens extra moeten gaan lijden tot november. Niet doen.
12 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al , kwelling en waanzin.
Aan de ene kant is ie te laf om het recht in je gezicht te zeggen dat ie niet meer verliefd is (ik denk alleen dat hij het houden van iets onderschat). En aan de andere kant siert het hem gek genoeg dat hij het niet afbouwd zonder het te melden. Door simpelweg steeds ongezelliger en minder lief te worden.

Hou het kort....relatie afbouwen laat hem dat maar lekker alleen bij zijn moeder gaan doen.

Jij gaat alleen maar opbouwen , en met hem is niet zo`n goed plan.
12 jaar geleden
Er zijn in mijn theorie 2 opties:

hij probeert jou bij de hand te houden tot hij iemand anders heeft (deze geloof ik zelf niet moet ik zeggen)

OF

hij is een enorme schijterd (en lieverd) en zo bang om jou te kwetsen dat hij deze idiote constructie heeft bedacht zodat JIJ voor zijn gevoel aan het idee kunt wennen, WANT HIJ WIL ER WEL MEE STOPPEN!!!!

Eigenlijk legt hij de bal nu dus bij jou en dat is niet zo netjes (als jij dit niet wilt moet JIJ dus de relatie verbreken) maar ik geloof niet dat dit uit kwade wil is maar meer uit onmacht om de stap te zetten.
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet haast niet of ik t wel moet zeggen, maar ik denk ook dat ie ut mischien goed zou kunnen bedoelen... ik bedoel, vaak hoor je dat mannen ( en vrouwen ) dat doen, zonder dat tegen hun partner te zeggen, en als zij er dan klaar voor zijn, zijn ze weg, opeens en snap jij dr niets van.... zelf ben ik een keer door een man vervangen door een andere vrouw die hij zwanger had gemaakt, en toen ik nog bij hem kwam, was hij al haar spullen bij hem in aan t brengen... ik maakte het zelf uit, daar heeft hij op gewacht, maar ik wist niet wat hij aan t doen was, ik vond gewoon dat t niet meer werkte.... aan de andere kant, heb ik ook een keer mijn mond gehouden , net zo lang tot ik t kon zeggen en er van door kon......... dus als die van jou t goed bedoelt, dan is dat wel echt heel aardig van hem.... maar toch, ik ga ook van t slechte uit, maar MOCHT ie t goed bedoelen, dan nog is het best verrot om te horen.... maar wees toch dankbaar , denk ik, dat ie niet van de een op de andere dag,na te doen of alles goed is, weg gaat en je achterlaat als een stuk gebruikt speelgoed.......
ik hoop dat deze reaktie kan, anders echt sorry........
Een relatie afbouwen, kan naar mijn idee alleen als je ALLEBEI de relatie niet meer ziet zitten, maar elkaar nog wel aardig vind.
Als je relatie is doodgebloed en de passie eruit is kun je samen besluiten om op vriendschappelijke voet nog leuke dingen met elkaar te ondernemen, zonder intimiteiten of seks.
Dit werkt alleen maar als je allebei niet meer verliefd bent of van elkaar houdt.

Als de relatie eenzijdig verbroken wordt, zoals in jouw geval is dat onmogelijk. Het klinkt natuurlijk wel heel lief en aardig, zo van: ik laat jou niet zomaar in de steek, (wen er maar vast aan!) maar dat gaat niet werken.
Voor degene die in de steek wordt, is dat extra pijnlijk, steeds weer de confrontatie en het vooruitzicht dat het een aflopende zaak is. Je blijft dan hopen dat het weer goed komt.
En hoe ga je om met evt. intimiteiten? Bouw je ook de seks af??
En als een van beide een ander ontmoet, wat dan?
Heel onduidelijk.
Niet doen dus. Voor jou is het veel beter om er definitief een punt achter te zetten. Is ook pijnlijk, maar je bent er sneller overheen en dan kun je de draad van het leven weer oppakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey,joh...wat een k*tsmoes! Gewoon gelijk met 'm kappen,weet je?! Echte bullshit is dit.

Ga gewoon verder met je eigen leven...ok,kweet het: is héééél erg moeiijk om iemand los te laten waarvan je hééééél veel houdt,ok?

Maar je kunt 't beste gewoon er zélf mee kappen,dan kun je het in je eigen tempo zeg maar,verwerken.

Bereid je wel ff mentaal en emotioneel voor,want het wordt wél een grote klap,ok?

Zorg,dat je je verhaal/verdriet kwijt kunt bij vrienden of goeie familieleden (zus,broer,ouders,grootouders,een lieve oom of tante,enz.) of iets dergelijks....

En dan zeggen sommigen dat dat bij jongeren nu zo 'in' is?
Nou...écht niet,hoor!
Wanneer ik op iemand ben en er niks meer mee wil,dan zeg ik dat gewoon en probeer er wel nog vrienden mee te blijven of er iig normaal tegen te doen....

Weet je...: liefde kun je nou eenmaal níet afdwingen,zeg maar,ok?

Hee,megasterkte gewenst en kom op voor jezelf...

Grtz...
Dennis :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet , in zijn ogen wel maar dat komt omdat hij nog alleen de leuke dingen wil doen , dus de lusten maar niet de lasten.

ALs hij in die periode iemand anders vindt dan zal het afbouwen wel heel snel gaan

Daarbij moet je ook denken idd wat ik al zag staan als reactie: kan hij pas n November bij zijn nieuwe vriendin wonen.
Dat is iets waar je denk ik toch serieus rekening mee moet houden dat hij al iemand achter de hand heeft .

Een relatie kan je dus absoluut niet afbouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij zal het goed bedoelen maar mijn ervaring is dat het niet werkt.
je kan wel heel veel van iemand houden, maar er is een verschil tussen houden van, en houden van.

ik hou heel veel van mijn familie bv.
maar als de liefde over is kan het 'houden van' een ander soort 'houden van' worden, zonder dat extra 'iets' wat je wel in een relatie zou moeten hebben lijkt het meer op het 'houden van' zoals je bij familie of andere vrienden doet.

het lijkt erop of hij het puur vriendschappelijk wil houden om het op die manier af te sluiten.

bij mij werkt het niet in ieder geval, (maar dat hoeft bij anderen niet zo te zijn natuurlijk)
ten eerste omdat het heel lastig is om een grens te trekken tussen wat vriendschappelijk is, en wat al die tijd vertrouwelijk was.
(ik heb zelf dan het gevoel dat ik steeds mijn grenzen aan moet geven. vriendschappelijk is ook echt vriendschappelijk, dus ook wat bv goed bedoelde opmerkingen betreft)

en ten 2e omdat jij weet dat het een soort uitstel is van executie.

heb onlangs een relatie beeindigd en wel gezegd dat ik het prima vind om het contact af te bouwen, maar elkaar niet meer zoveel hoef te zien als daarvoor en laat de keus dus aan een ander. (het kan, het moet niet. vriendschappelijk met elkaar omgaan is okay, wil je het niet is het ook okay)
af bouwen is niet echt het juiste woord voor mij, maar ik hoef er niet perse een streep onder te trekken omdat ik daar geen reden voor heb.

maar goed, als jij je er niet lekker bij voelt moet je het gewoon niet doen op deze manier.
als je wat aan het idee bent gewent is het misschien wel weer mogelijk omdat het niet meer zo confronteren is (dit hadden we anders ook, maar het is nu niet meer op die basis)

sterkte in ieder geval!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een vreemde gang van zaken! En echt niet kunnen! Als hij beweerd echt zoveel van jou te houden maar het niet meer ziet zitten tussen jullie zou hij pas een echte vent zijn als hij de relatie gelijk zou beeindigen. Dat is natuurlijk heel erg pijnlijk, maar zo weet jij wel waar je aan toe bent en kun je vervolgens weer proberen iets van je leven te maken. Wat heeft het voor zin om dit voort te laten duren als hij toch met jou wil breken?!
Volgens mij ziet hij jou gewoon als een soort speeltje, een marionet die danst naar zijn pijpen..
Niet doen dus!
Volg je gevoel, volg je hart!

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afbouwen ; goeie vraag. Denk dat je voor jezelf moet afvragen of je daar gelukkig van word , dus puur naar jezelf kijken daarin. Als ik je tekst zo goed lees geef je zelf al het juiste antwoord daarin ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt eerder alsof hij je als kruk gebruikt tot hij zelf zijn weg ermee gevonden heeft... wat een ei***. Ik zou hem direct de deur wijzen en zelf mijn verdriet en verlies verwerken. Zo iemand wil ik niet eens meer als vriend... oh, ik hou niet meer van je, ik ga mijn relatie met jou afbouwen...
jeetje zeg wat moet dat zeer doen!

Zo iemand wijs ik direct de deur. Vriendschap? na zoiets? Doe normaal zeg. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om je zo te behandelen!

grrr!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn antwoord is natuurlijk mijn mening,maar ik denk dat je nu zelf de regie in handen moet nemen.
Dit is wat hij wil maar wat wil jij zelf???Ga je door en wacht je tot je over een paar maanden gedumpt word.Of ga je nieuwe herinneringen maken zonder hem??
Ik zou persoonlijk de eer aan mezelf houden en heb bedanken voor de fijne tijd,maar wel duidelijk stellen dat het nu dan maar over en klaar moet zijn.
Het is natuurlijk erg zuur,zeker als je nog echt van hem houd,maar he',verdient hij jouw wel op deze manier?
Dus kortom ,NEE een relatie kun je,mijn inziens,niet afbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U heeft het vooruitzicht om met de donkere dagen voor Kerst gedumpt te worden.

Hij heeft het vooruitzicht om nog voor de zomer gedumpt te worden.

Laat u niet als een mak schaap naar de slachtbank leiden,
maar neem de koe bij de horens om zelf de relatie te beeindigen.

Uw beslissing doet minder pijn dan zijn beslissing.
En u bent er weer eerder bovenop.

Pak alle spullen bijeen die je ooit van hem hebt gekregen en breng dat naar hem toe. (of hij kan het de dag voor grofvuilophaaldag nog afhalen)

Een intieme relatie kan men niet afbouwen, een anderssoortige relatie wel.

(en als jouw nickname ook een koosnaampje is van jouw vriend, dan zou ik die gelijk veranderen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is waarschijnlijk bang om jou verdriet te doen en/of om zelf verdriet te ervaren. Maar dat hoort bij relaties en het uitgaan van relaties.
Als je allebei de relatie niet meer zo ziet zitten, zou je nog kunnen overwegen om af te bouwen, maar in jullie geval is dat niet zo. Voor jou is het, denk ik, beter om het gewoon uit te maken. Je zou nog een paar keer telefonisch contact kunnen hebben of wat kunnen mailen/sms'en, maar meer ook niet.
Het zal een nare periode worden, maar je komt er wel overheen. Zoek afleiding: doe leuke dingen, ga sporten en werk aan je zelfvertrouwen, dan komt het wel weer goed!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is wel wat egoïstisch van je vriend. Als hij niks meer met je wil, hou dan gelijk op. Op deze manier bouwt/breekt hij jou eigenwaarde ook af. Als het alleen nog maar om de 'leuke dingen' gaat, laat hem die ook maar bij een ander zoeken. Zal wel gaan om het lichamelijk aspect van de relatie waar hij dan zonder moet!!! zoek iemand anders die jou wel waard is. Die voor de leuke en 'minder' leuke dingen gaat. Dumpen die hap!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zakelijke mentaliteit in een mensenrelatie is niet mogelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zo lees lijkt het meer alsof hij er nog het beste van wil nemen.
Hij is vast bang om alleen te zijn, en kan jou daarom niet helemaal loslaten... totdat er een ander in beeld komt.

Als ik jou was zou ik er niet omheen draaien en er gelijk een punt achter zetten. Je kunt een relatie enkel opbouwen, niet afbreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijns inziens, en ik ben best modern ingesteld, is dat afbouwen een lijdensweg is. Een tijd elkaar niet zien na de breuk om vervolgens op vriendschappelijke voet door te gaan met elkaar en dat rustig aan OP te bouwen is een beter idee.

Woon je bij elkaar dan is dat wat anders, dan heb je vaak geen andere keus dan bij elkaar te blijven en doe je wat nog mogelijk is - mits je goed met elkaar overweg kunt - het zo goed mogelijk met elkaar nog door te brengen.

Maar kom op zeg, dit is geen poging te stoppen met roken?! En er zijn twéé mensen bij betrokken! Wat zegt JOUW gevoel?

Kun jue er nu nog niet uitkomen, ga dan een paar dagen weg zonder telefoon pc tv of whatever, even helemaal alleen jij op stap. En bedenkl dan even goed bij JOU zelf (!) of dit is wat jij wilt? Maar ik denk dat je het antwoord wel al weet...
Jij hebt er ook nog wat in te zeggen en als jij het niet ziet zitten op die manier te doen, dan heb je de keuze zelf weg te gaan. Hij heeft daar dan niets tegenin te brengen, want dit is jouw keuze, hoe triest ook... Jij hoeft niet onnodig te lijden, normaal of niet normaal.
Zo'n idee is allen goed als je dat beiden ziet zitten, en kan, naar mijn mening, niet eenzijdig besloten worden.