ik heb een verkeerd ledikant gekocht, de zaak neemt het in principe niet terug. wat nu?

betreft het ook nog een incourante maat:
140 x 200 cm. het is een dubbele spiraal
waar ik heel slecht op slaap.
de zaak gaat ook verhuizen en probeert leeg te verkopen.
het matras had ik al, dat is okay.
ik had een oude boxspring die aan vernieuwing toe was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tja, nu kun je niet meer doen dan het op Marktplaats zetten en doorverkopen. Helaas bestaat er, tenzij overeengekomen in de koopovereenkomst, niet zoiets als recht van retour als je zelf iets aanschaft dat je bij nader inzien niet wilt hebben. Soms zijn winkels daar coulant in, maar als ze zelf aan het leegverkopen zijn, hoef je natuurlijk nergens op te rekenen. Alleen als er echt kwalitatief iets mis is met het ledikant, en dat hoeft niet zo te zijn puur omdat jij er niet lekker op slaapt, heb je het recht op je geld terug of een vervangend product. Dat is bijvoorbeeld als bij normaal gebruik de spiraal zo'n beetje op de grond is gezakt. Dat het een incourante maat is, dat wist je toen je het kocht en het is geen mankement. Al moet ik zeggen: zó raar is 140 x 200 toch niet? Je ziet steeds vaker bredere bedden, maar ik dacht dat het nog steeds gewoon een standaard-maat was.

Ze nemen het in principe NIET terug, ruil het dan tegen een die je wel wil... Dat doen ze wel...

Ja,miskoop,niet veel aan te doen. Marktplaats misschien? Dacht altijd,dat 140x200 een courante maat was. Maar de mensen worden idd tegenwoordig nogal lang.

Te koop zetten op marktplaats. En daarna wellicht ook via markplaats, een ander bed aanschaffen dat beter naar je zin is.

Je zegt 'in principe', dus de mogelijkheid dat ze het wel terug nemen is aanwezig? Weet je ook wanneer wel? Wanneer heb je het gekocht? Als het nog binnen een maand is, zou ik zeker terug gaan en vriendelijk verzoeken of ze de ledikant terug willen nemen. Waarschijnlijk krijg je dan een tegoedbon. Lees ook de verkoopvoorwaarden nog eens door. Misschien staat daar iets in over geld terug, of ruilen.

Weet je het zeker? Ik heb ooit eens een week op een boxpring van de wehkamp gelegen en die beviel totaal niet. Gelukkig zei een kennis dat je hem tot 10 dagen erna nog kon laten retourneren. We hebben dus gelukkig het bed retour mogen doen. ( en een andere uitgezocht die wel beviel).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100