Hoe je angsten overwinnen?

Ik zit in een koor en de leraar zegt dat ik mooi kan zingen (en dat weet ik zelf ook wel), maar ik durf het niet! Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als het je droom is, moet je er alles aan doen om het te kunnen bereiken! Je zult er spijt van krijgen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Geen spijt, sorry voor moon typ fout
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gevalletje podium/toneelvrees. Het is wel te overwinnen/verminderen alleen kan de techniek verschillen per persoon. Een van de gesuggereerde oplossingen is bijv meer oefenen met openbaar spreken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begin anders een Youtube account waarop je je liedjes op zet. Dit zou je zelfvertrouwen kunnen geven. Of zing eerst voor je vrienden en maak het publiek langzaam groter. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zit in een koor en de leraar zegt dat je mooi kan zingen. Wat durf je dan niet?
Alleen voor de groep staan om zelf een couplet te zingen o.i.d.?
Als je graag alleen wilt zingen, dan zou ik zeggen 'gewoon doen'.
Vaak zijn de zenuwen van te voren erger dan op het moment zelf. En hoe vaker je datgene doet wat je eng vind, hoe makkelijker het wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien een idee om uitbundigere kleding aan te trekken als je weer naar het koor gaat. Dat zou je zelfvertrouwen kunnen sterken.