is het verantwoord om een middel tegen kalknagels met 2 personen te gebruiken ?

Ik heb aan mijn linkervoet aan alle nagels kalknagels.
Ik gebruik nu al vanaf december ‘nailer’ maar het helpt niet echt.
Mijn vader heeft ook kalknagels en hij gebruikt het middeltje ‘scholl’ het lijkt te helpen, is het verstandig als ik hetzelfde middeltje gebruik of krijg je dan besmetting enzo ?

Ik ga over 2 weken op vakantie, wat kan ik eraan doen zodat niemand het echt merkt ? ik ben een jongen dus nagellak gaat niet ?
(het hoeft dan niet al weg te zijn, maar het moet gewoon niet zichtbaar zijn)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil je een tip geven. Mijn vrouw was 8 jaar bezig geweest. Elke jaar 2-3 keer naar huisarts en krijgt allerlei soorten creme. Helpt niet. Tijdens onze vakantie gesprek gehad met een arts. Hij heeft een soort pillen opgeschreven. Hij had ook gezegd 3 tot 6 maanden gebruiken. Na een maand was al alles weg. Dat heb ik ook aan huisarts gezegd. Hij zei dat hij wist van deze medicijn maar het is wel duur. ( rond 200€ voor 3 maanden) . Zo veel arts bezoek en zo veel creme vinden ze niet duur. Zegt dat tegen jouw arts en vraag dat pil. Ze weten heel goed welke medicijn over gaat. Ik heb dat aan meerdere mensen verteld. Ze hebben ook geen last meer.Anders krijgt je jaren behandeling voor niks. Snellere oplossing bestaat niet voor deze ziekte. Het gaat over schimmel. Die blijven groeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uitwendige crèmes helpen niet ! ( ja de fabrikant ) ga naar je huis arts en vraag een recept . Ook voor je pa ! Draag slippers in de douche was je sokken heet strooi poeder in je schoenen . Kalknagels zijn Erg besmettelijk . Loop er mee langs het strand in de zon half in het water , droog je voeten altijd goed af maar pas op je handdoek is besmettelijk ook de badkamer vloer bij jouw thuis !:( pak dit met z'n allen goed aan anders worst het een pingpong besmetting . Nogmaals ga naar je arts . Succes en prettige vakantie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Azijn! Elke avond even je voet in dopen. Azijn is kalk oplossend en werkt!

Het beste antwoord

ik zou naar een pedicure gaan en je nagels dun laten vijlen met een speciaal apparaatje en naar de huisarts voor medicijnen, ik heb ze zelf ook gebruikt en mijn kalknagels zijn weg ,dit duurt wel drie maanden maar vandaar dat ik zeg ga naar een pedicure en laat ze voor je vakantie bij vijlen. En NIET hetzelfde potje gebruiken als je vader want kalknagels zijn besmettelijk. succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kalknagel is bemettelijk. Als je er van af wil, lijkt het me niet handig om dezelfde tube te gebruiken. Koop je eigen behandelsetje, en kijk gewoon niet al teveel naar beneden tijdens je vakantie. Dat doen andere mensen ook niet. Al je de behandeling goed voortzet ben je er het snelste vanaf.
En bedenk: je vindt het zelf altijd erger dan een ander! Geniet van je vakantie!