Moet je voor concerta en melatonine 60 euro uit eigen zak betalen? En kan je dit überhaupt declareren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
hoe bedoel je je hebt het op dokters recept dan geld gewoon eerst je eigen risico tot € 350
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ronron, als een medicijn niet vergoed wordt moet je betalen en gaat dat NIET van je eigen risico af. Net als bijv middelen tegen schimmel.
ronron1212
10 jaar geleden
Vallen die medicijnen dan niet onder de vergoeding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dus, niet altijd....
ronron1212
10 jaar geleden
Het gaat om een duurdere variant van Ritalin daarom geen vergoeding.

Antwoorden (1)

Hoi,

Het nadeel van concerta is dat veel zorgverzekeraars het niet vergoeden.
Dit komt omdat er andere opties zijn die goedkoper zijn maar wel je over de hele dag vaker moet innemen.
Als je concert wilt gebruiken hou aan het eind van het jaar in de gaten welke verzekeraar het wel vergoed en stap dan over.
Wel is het zo dat omdat concerta een middel is dat je structureel gebruikt je per jaar het maximum bedrag van 99 euro terug krijgt vanwege je eigen risico.
Tot die tijd kan je gewone "ritalin" (merkloze zijn net zo goed proberen.