Zijn paniekaanvallen gevaarlijk?

Kan een paniekaanval schade aanrichten in het menselijk lichaam?
Kan je eraan overlijden?
En wat als je hartritmestoornissen hebt, en je krijgt een ernstige paniekaanval?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Een paniekaanval moet je zien als een piekbelasting voor het hart. Volgens mij goed vergelijkbaar met een topprestatie in de sport of zo. Alles slaat op tilt.

Als je hart niet tegen piekbelastingen kan, dan is het gevaarlijk. Voor de meeste mensen geldt dat je er niet aan overlijdt. Wellicht kunnen de zorgen over de nadelige effecten van een paniekaanval hem nog erger maken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Paniekaanvallen kunnen zeker gevaarlijk zijn, aangezien sommige aanvallen zo heftig zijn dat je jezelf niet meer onder controle hebt, en bijvoorbeeld op zo'n moment het raam uit kan springen of zoiets dergelijks....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, is gevaarlijk, niet zo zeer de aanval van paniek, maar om wat je dan doet...

Er komt enorm veel hormoon adrenaline vrij in het lichaam en dat is vergif in feite... Maar dat is tijdelijk... Maar er komt spanning in het lichaam en je kunt stomme dingen doen, of jezelf beschadigen doordat je iets gaat doen wat fout is... Het hart gaat op maximum speed... Maar ook dat is tijdelijk...

Je kunt domme dingen doen, als van een gebouw afspringen of in water... Weet ik, wat je voor domme dingen die je kunt doen, de gedachten slaan op hol en rede is ver te zoeken... Dat is het gevaar vooral...

Aan de aanval van paniek zul je niet sterven, maar wellicht wel aan wat je dan doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.gezondheidsnet.nl/geest/artikelen/1811/ademnood-door-hyperventilatie
misschien heb je hier wat aan