Kan ik alweer beginnen met de pil als ik er in februari mee gestopt was en nog steeds niet ongesteld ben?

Ik stel deze vraag hier omdat ik het evht nergens anders kan vinden. Ik ben afgelopen februari gestopt met het nemen van de (diane)pil. Ik had hier niet echt een reden voor, ik slikte de pil dan ook niet om voorbehoedsredenen want ik ben niet seksueel actief, ik slike hem voor mijn acné. Ik stopte dus met de pil omdat ik er gewoon geen zin meer in had en ik was benieuwd of mijn huid echt zo drastisch zou veranderen als ik weer zou stoppen met de pil. Dir was dus in februari. Nu is het inmiddels juni en mijn acné is super heftig teruggekomen! Dit is dan ook de reden dat ik zo snel mogelijk weer terug wil aan de pil wil, maar... Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden na et stoppen met de pil! Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? En zou ik nu gewoon met de pil kunnen beginnen? Ik wil niet heel mijn menstruatiecyclus/hormonengedoe door de war schoppen maar ik wil écht zo snel mogelijk weer de pil slikken :(

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
vraag het na bij je huisarts, dan kan gelijk gekeken worden of er een andere oorzaak is waarom je nog niet ongesteld bent
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een soort fobie voor de huisarts.. Ik ga altijd het liefst alle andere opties na :p
Amadea
9 jaar geleden
Heb je een gezond gewicht? Heb je last van stress?
Ivana
9 jaar geleden
De apotheek kan ook relevante informatie verstrekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou toch maar naar de huisarts gaan om erachter te komen waardoor je menstruatie uitblijft. Het hoeft helemaal niks te betekenen maar het kan een verstoring van je hormoonhuishouding zijn waardoor er minder eicellen tot rijping komen of helemaal niet en je dus niet menstrueert en ook niet vruchtbaar bent zolang er geen eisprong plaatsvind. Zolang je de pil slikt kom je hier niet achter omdat je dan ook geen rijping van eicellen hebt maar dat komt dan door het pil gebruik. https://www.mchaaglanden.nl/stimulansz/ziekten-a-z/polycysteus-ovariumsyndroom--pcos-

Antwoorden (1)

In principe kun je gewoon met de pil beginnen, je zult in het begin last kunnen hebben van bloedingen waar je rekening mee moet houden, maar omdat je niet seksueel actief bent zou er verder niets mis moeten gaan.
Echter, omdat je de dokter je al de pil heeft voorgeschreven zou je voordat je hiermee begon toch wel een stabiele menstruatie moeten hebben, het feit dat je dus nu al zo lang niet ongesteld bent geworden zou toch wel een goede reden zijn om langs de dokter te gaan!
Zelf neem ik ook de pil voor m'n acne en laatst nam ik hem twee maanden niet omdat ik was vergeten te bestellen en bij mij ging mijn menstruatie gewoon door als voorheen.