Wat als je ptts heb en de genen die het veroorzaakt heeft bij je in de klas zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dan is dat HEEL (eufemistisch)vervelend, dan zou ik overplaatsing naar een andere klas vragen eventueel... Of anderszins dat die persoon uit je klas wordt gezet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er met je mentor en/of ouders over praten. Als het echt niet werkt, vragen of je naar een andere klas kunt worden verplaatst.

Ik weet niet of het enigzins mogelijk is, maar misschien kun je onder begeleiding vna je mentor die persoon ermee confronteren en daarmee confronteer je ook je grootste angst.

Hopelijk kun je zo verder met je leven zonder elke keer in spanning te zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontlopen van de angstige situaties is niet de oplossing
Mensen gaan op verschillende manieren om met deze angststoornis. Vaak lijkt het of deze mensen ‘helemaal van de wereld’ zijn. Dat is een natuurlijk afweermechanisme. Ze zullen van alles proberen om de situaties die hen angstig maken te vermijden. Ze sluiten zich af van hun omgeving. Allerlei methoden van het menselijke lichaam om de angstsituaties maar te vermijden. De voortdurende spanning kan ondraaglijke vormen aannemen. Vervelend is dat verwerking van het trauma nodig is om de angstaanvallen te laten stoppen. Ontlopen of ontkennen van de angstgevoelens helpt niet. De angstgevoelens die de oorzaak vormen van de posttraumatische stress-stoornis of syndroom (PTSS) zullen altijd blijven zolang het trauma niet is verwerkt.

Roep de hulp van een deskundige om uw PTTS trauma te verwerken

als ik jou was zou ik ook naar een andere klas overstappen(maar dan ontloop je het dus wel). Je moet je eigenlijk naar een specialis(te) maar dat moet zoiezo. Daarna kan je altijd nog overstappen naar een andere klas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overleggen met je mentor, en misschien kan deze persoon die dit veroorzaakt heeft wel overgeplaatst worden naar een andere klas. Ik vind niet dat jij daar de dupe van moet worden, maar ik weet niet wat er gebeurd is.

Succes!